Sunday, June 14, 2009

..BtN..

lama sgt rasanya aku x update blog ni..
bkn xde masa.. ade je ms terluang cuma xde mood nk menaip..
rini setelah 3 ari aku pulang dr BTN.
seperti yg dijangka kursus yg meletihkn, memenatkn..
bg kawan2 ku rata2 nya merasakn ia amat best.
tp bg aku x le truk mn cuma aku xley nk kata best spt yg mereka gbrkn.
aku stuju dgn beberapa point.
cuma aku bkn le jnis yg cintakn xtvt lasak spt mereka.
kesannya tgnku lebam pd hari ke3 di sana dan msh ade kesan skrg walaupon sktnya da berkurangan.
spt ku bygkn jadual yg pack, ms tido yg krg.
mmg tepat.
bezanya aku mndi dgn puas sbb bilik mndinya amatlah selesa
bekali ganda bndg dgn mn2 tmpt yg aku pnh pgi kecuali hotel le..

fasilitator dan jurulalatih amtlah sporting, baik dan memahami.
mereka tidak telalu strict dgn kami bndgkn dgn kump sokongan 2 punyer fasi n jurulatih.
cuma bl pak manap kna tgalkn kami dan dgntik dgn pak jawa, pak mat ali,
keadaan berubh sket.
dia amt strict.
suka tengking kami dan pantang lmbt.
dia nk kami berada di mn2 tmpt 5 minit sblm waktu yg ditetapkn.
ada kalanya tersasar juga memandangkn kami berkejar tuk menikmati mknn yg sedap.. huhu
dan berkejar tuk lepaskn gian mandi dgn puas dan bergolek2 dia ats katil.
hehehehehhe...

yg nyatanya BTN ni memberi aku pluang tuk mencuba xtvt br, contohnya repelling @ absairling..
(aku xtau aku eja btul ke salah) nnt aku cek balik...
aku amt takut tuk mencuba benda tu.
memandangkn kami diwajibkn kesemuanya xcept OKU (org krg usaha)

dan kami juga dinilai pd markah PJK. even 5% ttp bermakna.
aku try juga dgn ktgiaan ntah bape tgi tp tgi le jg2 sbb bisa wat jantungku melonjak kuar.
huhuhu..
ms nk terjun aku tingt kubur je...
huhu..

alhamdulillah aku masih bernyawa bl sampai di bawah.. ekekkeke
cuma sblm mendapat rentaknya agak kekok dan teladan dr kwn2 terdahulu krg memberangsangkn..

but it nice try tp no thanks aku xnk cuba dah.

tehn pg 2nd last day disana 10hb kami diuji mgunakn beberapa halangan..
pertamanya mrangkak dlm trowong..
kacang jek... ekekekke.. even seksa nk kuar sangkot punggung.

pas2 kna malalui tayar yg digantung. ini aku men langkah jek.
pas2 kena meniarap dan bergerak di bawah kawad duri..
nmpk sng.. tp bl dah nk abes dawai2 tu melekat kot suar aku...
diorg kata sbb aku angkat punggong tgi.. ceh.. nk kutuk punggung aku le tu...
dekat nk ujg2 tudung aku lak sangkut.. ish2.. dugaan...

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...