Friday, March 4, 2016

Review novel: Be My Partner


Assalamualaikum
Novel ni saya mengambil masa yang sangat panjang untuk tamatkan pembacaan. Sibuk, banyak komitmen,uruskan hal rumah, peribadi dan jalan ceritanya yang agak kurang menarik. Mungkin karya penulis baru. Nama penulis juga saya tidak kenali. Masih banyak yang peelu di baiki. Gaya penulisan tidak matang. Banyak kesalahan. Paling besar, Ava bersalin anak perempuan, bayi di beri nama Muhammad Adam. Sangat ketara kesalahannya. Patutnya dari editing dah nampak kesalahan tu. Saya kurang gemar novel melayu dengan tajuk English dan watak-watak yang nama panjang berjela, dan susah nak sebut

Sinopsis
Nur Sandra Andry seorang model yang idamkan suami berketurunan mat salleh. Tapi selepas putus dengan Reev, dia jatuh cinta pada lelaki melayu buta Aiman Zikry. Dia difitnah dan hilang kepercayaan lelaki itu. Sandra membawa diri ke Paris, menyambung pelajaran dalam bidang fesyen. Dia pulang dengan membuka perniagaan rekaan kasut. Azam, lelaki mirip Zikry muncul tetapi mampu melihat. Zikry mengingatkan Sandra pada Zikry yang pada ingatannya telah berkahwin dengan Syuhada. Azam melamarnya, begitu juga Lutfi, teman pengajiannya yang telah lama memendam perasaan padanya. Begitu juga Brian dan Reev. Siapakah yang menjadi pilihan Sandra?

Buku ni akan saya letgo. Sapa yang berminat boleh emaik saya wanexado86@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...