Friday, September 29, 2017

Review novel 10 - buku 2


Assalamualaikum dan salam sejahtera
Sambungan dari himpunan cerpen terbitan Jemari Seni. Ini versi buku ke dua. Dua² buku tebal. Saya ambil masa yang agak lama nak habiskannya. Sebab blig pun kurang entri saya devide setiap buku jadi satu entri. 10 ada 10 cerita dari 10 penulis. Penulis² yang hasilkan karya semasa JS mula bertapak.

6. Persis kasih - ManjLara
Wan tidak dapat lupakan cinta pertamanya Kasih yang kini menjadi kakak iparnya dan bila dia ditemukan denga Kasih anak pemilik klinik yang dibelinya. Kasih itu berbeza dengan Kasihnya dahulu tetapi mereka berkahwin dengan diikat perjanjian yang hanya mereka yang tahu. Kasih juga

7. Sang Pangeran - Noor Suraya

Zana, anak bongsu Dr Azizi, selalu akur pada pilihan keluarga tetapi bukan pada pilihan suami. Di semester akhir pengajian, ibu bapanya menjodohkan Zana dengan Dr Annas tapi Zana tidak mahu.

8. Romantika Fantasia - Pingu Toha

Kisah berkenaan Maya yang tidak suka baca novel tetapi akibat terperangkap dalam hujan dia singgah di Buks® dan terjumpa buku Romantika Fantasia. Bila terbaca watak utamanya bernama Maya terus ingin memilikinyabtetapi buku tersebut tidak di jual. Dia pinjam buku tersebut atas kebenaran pekerja bernama Faizal. Kehidupannya berubah selepas membaca buku itu. Dia masuk ke dalam kisah novel itu. Faizal menjejaki Maya kerana di arah oleh seorang wanita. Dia juga terperangkap dalam kisah itu.

9. Homemade Sweet - Rnysa

Erissa pemegang ijazah kejuruteraan tetapi menganggur. Dia bekerja di bakeri walau tidak sama dengan apa yang di pelajari nya. Umi Hana pemilik bakeri melayannya dengan baik, begitu juga Hadi anak Umi. Pelbagai perubahan dia lakukan untuk bakeri Umi. Pada Umi dia ceritakan masalah keluarganya yang tidak 'mesra'. Dia senang dengan Umi hingga Umi ingin menjodohkannya dengan Hadi tetapi dia menolak. Padanya Hadi hanya abang.

10. Alviso - Syud

Taufik melarikan diri dari kawan²nya selepas kematian Wafa, isterinya. Bekerja di hardware berjiran dengan cafe, Alvino miLik Aira dan Julia. Taufik yang pendiam. Ke Alviso di temani Shahrul yang sukakan Suha. Kepakarannya bertukang telah menyebabkan Aira menggunakan khidmatnya. Mereka berkawan. Sering berbual bila terserempak semasa bersenam di taman. Aira temukan semula Taufik dengan kawan-kawannya. Kebetulan kawan baik taufik, juga kawannya.

3 comments:

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...