Monday, November 27, 2017

I ❤ Penang, Bendang Walk 2017



Date: 19th November 2017 (Sunday,7am)

Venue: Kompleks Sukan MBPP Balik Pulau, Pulau Pinang

Distance: 3km

Entry Fees : RM10

Closing Date: 31st Oct 2017  or first 1000 participants 

Walk In Registration at : Urus Setia Program di Pejabat Daerah Barat Daya, Jalan Sungai Pinang, Balik Pulau, Pulau Pinang (9am-4pm)

Entitlement:
- t-shirt
- goodies bag
- lucky draw




Tiada pendaftaran online. Adik saya yang inform berkenaan event ni dan ramai² kami register. Staf office adik tolong submit dan collect baju. Kami isi borang dan hulur duit je. Baju warna merah fluoresence. Pertama kali saya pakai warna ni. Terang sungguh. Elok untuk penunggang basikal dan motosikal. 



Acara hari Ahad di lokasi yang kami tak biasa pergi. Tertanya-tanya juga, ada bendang ke kat Balik Pulau? Lepas Subuh gerak dari rumah. Pergi ambil mak, mak nak join juga. Berpandukan GPS, 7.05 pagi kami sampai. Katanya 7 pagi pendaftaran, 7.15 senamrobik dan flag off 7.45pagi. Parking di sediakan. Masa kami sampai senamrobik dah mula. Tak de pendaftaran pun. Anas Auni masih tidur. Dua² letak dalam stroller.



8.10 pagi baru flag off dan beramai-ramai gerak berjalan kaki. Rupanya ada bendang di Balik Pulau. Kami pusing bendang dan masuk semula ke laluan permulaan tadi. Ada check point untuk tanda pada bib dan pemberian air mineral. Dah sampai semula ke Kompleks Sukan masuk barisan collect goodies bag, medal dan nombor cabutan bertuah. Bib yang di pakai akan di gunting untuk cabutan bertuah. Goodie bag ada roti dan air kotak. 



Perjalanan dalam 3.3km. Berpeluh gak la. Anas langsung tak bangun, Auni siap terlena lagi. Nasib bawa stroller. Lepas collect medal, rest jap belakang pentas sebelum lucky draw. Van milo sponsor tapi sangat ramai yang line up. Kami makan dan minum dulu. Penjaja pun ada jual di bahagian kotak parking. Lepas habis makan, baru pergi ambil air milo. Air milo dari van memang sedap. Tak sama macam bancuh sendiri. Memang boost up energy lepas bersukan.



Kami tunggu lucky draw sebab tengok hadiah banyak. Berangan nak menang. Sebelum lucky draw ada persembahan dari kanak² istimewa. 12 tengah hari batu acara selesai. Kami suami isteri bertuah. Nombor lucky draw sangkut. Selesai semua gerak balik.



Banding dengan SPT Fun Walk, Bendang Walk lebih tersusun aturcaranya dan tak buang masa. SPT Fun Walk lebih jauh, air percuma yang disediakan berselerak. Berebut nak minum. Pemberian medal tak teratur. Kali ni lebih cantik dan memudahkan. Banyak laluan untuk ambil medal dan tiada penipuan berlaku. Yang penting senamrobik pandai tepati waktu. Tak la lupa diri macam aunty hari tu. Warna baju je saya tak berkenan 😓

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...