Wednesday, January 31, 2018

Pengalaman bercuti di Padi Box

Blok utama, bilik kami berhadapan dari sini

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Saya nak kongsi pengalaman saya menginap di Padi Box, Sekinchan. Kami stay di sini hari Ahad dan check out hari Isnin. Beberapa minggu sebelum ke sana saya call untuk semak availibility. Weekend memang full. Saya ada juga blogwalking baca pengalaman orang lain stay di sana dan teliti website mereka untuk tengok bilik yang akan dapat best view. Saya study juga bulan yang sesuai untuk bercuti. Lepas call cek bilik yang sesuai dan tarikh, saya diberi details untuk bayaran. Lepas transfer duit, beri bukti pembayaran dan print resit semasa check in. Bayaran kami adalah RM138 untuk :

                             

Room RateRM138.00
Weekend RateRM178.00
Promotion RateRM138.00
School Holiday RateRM138.00
Public Holiday RateRM178.00
                                      

Kami sampai di Padi Box 4 petang. Parking di sediakan di luar Padi Box. Husband masuk dulu untuk urusan pendaftaran. Pintu di kunci. Perlukan access card untuk keluar masuk. Nak masuk boleh cakap di speaker untuk check in. Kena bayar deposit RM50. Urusan pendaftaran di dalam tetapi bilik kami di kontena luar. Kami sahaja di situ, tak berkongsi dengan orang lain. Rasanya ada 3 biji kontena yang serupa macam ni. Rak kasut ada di luar.

                                               
Masuk bilik terus nampak pemandangan sawah padi. Damainya rasa. Sliding door dikunci dari dalam. Luar kontena ada pintu yang akan staf tutup bila malam dan buka semula bila pagi.


Kerusi juga di sediakan di tepi pintu kontena. Kot nak ambil angin petang² boleh guna. Katil saiz queen. Ada tv, karpet tepi katil. Buka sliding door angin masuk sambil lepak tepi sliding door. Bilik jenis memanjang. Tepi katil ada meja untuk guna semasa makan dan tepi meja adalah bilik air. Ada penghawa dingin yang memang sangat sejuk. WiFi macam tak berfungsi. Langsung tak de coverage.


Di tepi kontena ada taman permainan, buaian, jongket untuk riadah petang. Kafe pun ada dalam blok utama. Di luar tepi parking pun ada western cafe di dalam bas. Nice deco. Tai saya tak sempat pun masuk dan snap photo.


Kat blok utama selain cafe, ada dobi, BBQ, dan perkhidmatan sewa basikal juga di sediakan. Baca beberapa review katanya kanak² boleh main pool tapi tak nampak pun pool. Kami pun tak bertanya. Hari pertama di sana kami keletihan selepas sehari aktiviti sky mirror. Lepas rehat, petang kami cari tempat untuk mendobi baju dan tapau makan malam makan di bilik sambil tengok astro. Kemudian tidur.


Esoknya bangun sebelum check out bergambar sekitar blok utama dan terus drive untuk ke destinasi lain. Tak sempat pun nak explore banyak. Husband cakap next time kena ambil 2 malam dan enjoy semua benda yang boleh buat di sini.

Itu sahaja perkongsian pengalaman saya disini.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...