Friday, January 26, 2018

Sehari di Pulau Aman



Tarikh : 20/1/2018
Parking : RM2
Tiket bot : RM14 [Dewasa : RM7, Kanak² (7-12 tahun)]


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Hujung minggu yang lalu saya dan keluarga berkesempatan meluangkan masa di Pulau Aman. Last datang sini 2016 kot. Masa tu Auni belum setahun. Trip kali ni dah dirancang oleh ayah saya. Awalnya ingat nak tidur kat sana tapi ada event lain pula hari Ahad. So, kami tak bermalam tapi keluarga saya stay sampai Ahad. Family saya sampai awal di sana. Diorang dari rumah gerak 7 pagi. Kami 7 pagi baru bangun tidur.



Siap mandi, pack barang masuk dalam kereta. Angkat Anas Auni. Biar je diorang tidur dalam kereta. Tuju ke rumah kawan dulu nak pas barang. Kemuadian baru terus ke Jeti Pulau Aman. Parking di kawasan yang disediakan dengan bayaran RM2. Angkut barang ke Jeti. Saya bawa beg galas yang ada baju sepersalinan kami berempat. Diapers Anas Auni, tuala dan toiletteries. Husband bawa baldi yang ada jala dan pengorek.


Sampai di tempat bot, tunggu dulu bagi cukup orang baru bot jalan. Masuk bot dan lepas 10 minit sampai. Auni takut naik bot. Air belum pasang. Selut je sepanjang pantai. Turun bot dan tuju kedai makan dulu. Order nasi goreng udang. Lambat gak sampai order. Tak best. Udang dibuatnya celup tepung. Sebelum ni makan Udang lain masakannya. Nak habis makan, ayah saya sampai dan kami tuju ke tempat family saya tengah lepak.


Ada yang cari siput, ada yang berbual. Siput nangka tengah banyak masak ni. Port nak lepak pun tak best sebab berbatu je. Sakit punggung. Semut lak banyak. Habis Auni kena gigit. Saya tak cari pun siput. Port tak ok. Kena mencangkung dan saya sakit kaki. Tengok dan berbual je dengan saudara mara yang lain.


1.30 petang boleh masuk chalet. Mak saya masak nasi dan panaskan lauk. Saya bagi mandi Anas Auni. Anas berkubang dalam air tadi. Lepas dah mandi, suap mereka makan nasi dan yang lain² ada yang sambung memancing, pasang tangkul ketam. Lepas makan biar je Anas maun sekitar beranda dengan cousinnya. Saya tidurkan Auni dan rest kejap.


6 petang kami gerak balik. Elok.sampai jeti hujan yurun lebat selebat lebatnya. Ulang alik husband lari pergi ambil kereta dan payungkan kami. Masuk kereta Anas tidur. Auni dah puas tidur, main mainan. On the way balik tapau McD untuk dinner.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...