Monday, February 26, 2018

Penang Agains Bullying Walk


Event name : Penang Against Bullying Walk
Date : 25/2/2018
Time : 7 am
Place : Occupy Beach street
Distance : 3 km
Fee : Rm10

Register event dari Disember rasanya. Dengan bayaran RM10, saya daftar untuk saya, suami dan adik. Menyesal lak tak daftar lebih. Collect baju sehari sebelum event di Komtar.



25/2/18

Terlewat bangun. 6.30 pagi baru terjaga. Husband tanya time flag off. Mandi dan solat. Nasib malam semalam dah letak barang² dalam kereta. Masa nak keluar saya sakit perut. Pergi toilet dulu. 6.50pagi gak baru gerak dari rumah. Dalam kereta siap2 pakai kasut dan check facebook event time flag off. 7.30 baru mula. 7.00 pagi ucapan VIP. Baru la husband bawa kereta lebih slow. Nasib baik awal pagi jalan masih clear.


Dah sampai parking la masalah. Banyak jalan ditutup. Nasib je ada parking tapi tak la dekat sangat nak berjalan. Sampai area event, ramai dah berkumpul dan lepas 5 minit upacara perasmian dan acara bermula. 3km berjalan sambil tolak stroller seorang satu. 8.15pagi kami sampai end point. Beratur masuk line ambil goodie beg dan nombor lucky draw.


Banyak stesen untuk collect lucky draw. Cepat dan pantas. Tak de berebut atau isu tak dapat goodie bag. Hulur kad yang dapat masa collect baju dan terus diberi barang. Sistematik. Saya suka penganjur kali ni. 8.30 pagi husband ajak balik. Tak nak tunggu lucky draw, katanya kami tak pernah bertuah.


Sampai Butterworth terus pergi makan pagi. Anas Auni dah bangun.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...