Wednesday, June 20, 2018

Review Novel : Ti Amo, SweetHeart 100 hari!


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Saya baru berjinak-jinak membaca hasil karya Suri Ryana selepas Red Velvet. Not bad, tapi masih perlu di perbaiki. Ada part yang meleret-leret. Adengan romantis suami isteri banyak yang too details. Tak yah details sampai part mana suami cium pun tak pe kot. Just my two cent.

Sinopsis
Lisa ke Itali berjumpa suaminya, Iskandar untuk meminta penjelasan kenapa dia ditinggalkan tanpa alasan selama 2 tahun tetapi dia di layan bagai sampah. Cuma Dina menjadi penyebab mereka berjumpa. Hinggalah Lisa terjumpa surat dan gambar yang menjadi sebab Iskandar tinggalkannya. Kemudian pekerjA Iskandar datang dan berterus terang bahawa dia punca mereka berpisah. Iskandar mula memburu Lisa, meminta maaf dan meminta peluang kedua. Bila mereka berbaik semula, dugaan lain pula datang. Bilamana emak Iskandar diduga dengan barah paru-paru dan hajat terkahirnya ingin melihat Iskandar bernikah dengan Rania. 

Novel ni dah di drama kan. Masa baca saya tak tahu pun. Dekat nak habis baru nampak iklan dramanya. Pelakon pun tak tahu tapi untuk hero dah agak macam Zul Ariffin sesuai. Dari novel setebal kamus dewan dapat dipendekkan jadi drama 5 hari dengan durasi sejam sehari. Nampak tak betapa meleretnya kisa

2 comments:

  1. di tunggu utk post berikutnya

    ReplyDelete
  2. banyak ilmnu pengetahuan yang saya bisa sesudah membaca website ini

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...