Monday, August 5, 2019

Review Novel : Sweet Dreams


Assalamualaikum dan Salam sejahtera,
Novel ni pinjam dari kawan bilik depan. Lama dah plan nak beli tapi tak beli² pun. Plan nak cari yg preloved tapi bukan rezeki. Hajat nak beli dan baca sebelum drama keluar tv. Sekali nampak kat bilik kawan, terus mintak pinjam dan habiskan bacaan dalam masa 24jam. Saya suka cerita Acik Lana yang ni. Watak lelaki ada superpower. Lebih best dari My Juna. Nak banding dengan kisah dalam novel AL yang lain yang ni saya paling suka. Watak utama pun tak dak extra handsome dan cun macam karya yg lain².

Sinopsis
Qash Adam adalah pelukis terkenal dengan nama pena Q Adam. Dia seorang yang misteri, tidak mahu dikenali umum, tinggal bersendirian dan tidak bersosial. Urusan kerja diiruskan oleh Fieza, PA nya dengan Mr Lee, agennya. Dia kerap bermimipi tentang seorang wanita misteri yang tidak dia kenali. Qash mempunyai kebolehan melihat bencana yang akan menimpa orang yang rapat dengannya tetapi wanita itu bukan kenalannya. Berturut² dia mengalami mimpi dan dia harus keluar menyelamatkan wanita itu berdasarkan klu pada mimpinya. Puteri, seorang gadis clumsy sedari kecil. Otaknya seperti tidak sama dengan pergerakannya. Tiang sebesar alam pun boleh dilanggarnya. Jawatannya sebagai PA Tuan Fadzil di sebuah syarikat majalah tergugat dengan perangai clumsy nya. Semasa Putri tergesa-gesa untuk ke mesyuarat, dia terpelecok di kaki tangga dan Qash datang menyelamatkannya. Tanpa sempat ucapkan terima kasih Qash hilang. Putri menerima tugasan berat bagi menyelamatkan kerjayanya. Dia harus memujuk Q Adam menjadi front cover majalahnya. Dia berusaha menjejak Q Adam tetapi usahanya sia² bila mengetahui Q Adam adalah Qash, lelaki yang telah menyelamatkannya 3kali. Bagaimana kerjaya Putri? Adakah Qash tampil di khalayak ramai? Apakah rahsia Qash sehingga menyendiri? Siapa Kamal? Viral kisah gambar Putri yang kurang sopan? 

Panjang kalau nak cerita semua. Rasa macam nak taip semua plot. Tapi tak best la pulak kan. Beli la novel ni. Nak beli yang baru cari kat Shopee. Leh guna coin dan Shopback. 😊

2 comments:

  1. macam best je cite nya tp kt tv pun blm tengok lagi hehe salam singgah ^^

    ReplyDelete
  2. Mrs. M - drama lain banyak dari novel. Tapi best gak.

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...