Wednesday, February 26, 2020

Sepetang di Ladang Nira Nipah Napiah


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Pernah dengar Ladang Nira Nipah Napiah? Saya tak pernah sehinggalah husband ajak ke sini minggu lepas. Katanya tempat viral, kawan dia dah pergi. Kalau viral kenapa saya tak tau? Mungkin saya dah jarang buka Facebook sekarang, asyik menghadap Instagram je.


Kami ke Ladang ni lepas solat Zohor. Santai-santai je husband drive. Dekat dengan Tanjung Dawai. Sampai sini, ada tempat parking yang muat untuk 10 kereta. Masa kami sampai ada kereta tengah keluar. Dapat la parking. Lepas parking nampak dah signboard nama Ladang ni. Bahagian kanan ada perahu dan buaian. Anas Auni minta nak bergambar di sini.

Menu
Lepas bergambar jalan masuk ke Ladang. Kita akan jumpa meja di bahagian kiri dan bahagian kanan ruang masak dan buat air. Kena order siap-siap di sini. Boleh pilih menu yang di gantung di belah  kanan. Tak banyak pilihan makanan. Pekerja suggest untuk cuba Megi Telur Sotong dan air Nira Nipah. Semua order serba satu je.


Lepas order, akan dapat kertas order yang di tulis nombor order dan boleh pilih tempat duduk. Kena lalu kawasan ladang, kiri kanan penuh pokok nipah. Meja disediakan di bawah pokok. Ada juga tempat makan nya di buat stail pondok / pangkin. Nak makan kena bersila. Kawasan redup, ada tasik buatan dan buaian dia bahagian sebelah sana tasik.


Dah jumpa tempat duduk yang sesuai kami berbual sambil dibuai angin. Sebelah kiri ada sawah padi. Anas Auni meneroka sekitar situ. Lepas 10 minit minuman tiba. Anas Auni suka air nira. Bagi saya agak manis.


Kemudian sampai megi, fries. Megi nya special dengan telur sotong je la. Anas Auni yang tak makan Meggi kari, pun jadi makan. Katanya sedap walaupun pedas. Habis makan kami gerak pulang. Singgah Tanjung Dawai beli ikan bilis. Perjalanan pulang baru nampak beberapa lagi kedai yang sama konsep macam ni.


No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...