Thursday, May 23, 2024

Review Novel : Our Scar



 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Koleksi novel dari Acik Lana, macam biasa kisah hero heroin perfect dari segi fizikal dan peribadi. Jalan cerita ok. Tak cliche.

Sinopsis

Keterlaluankah impian Elaina? Dia hanya inginkan kehidupan normal seperti orang lain. Berkahwin, memiliki zuriat dan bahagia sehingga ke hari tua. Malang sekali kesilapannya bermula sejak dari langkah pertama. Dia tersalah memilih suami! Akashah yang tidak pernah ikhlas sangat licik memanipulasi dirinya. Elaina benar-benar rasa tertipu. Dia telah diperdaya tanpa sedar!

Dicurangi berulangkali, diceraikan atas alasan yang remeh, semua itu belum mampu mengecewakan hati batu Elaina. Namun bila satu-satunya cahayamata dibawa lari oleh si bekas suami, langit seperti runtuh menyembah bumi. Seribu emosi meledak dalam pergelutan menuntut haknya sebagai seorang ibu.

Rahsia besar, identiti sebenar, satu per satu mula tersingkap sepanjang perjuangan epik ini. Ternyata Akashah sudah tersalah memilih sasaran. Elaina yang disangka mudah diperlekeh dan dipergunakan, rupa-rupanya jauh lebih ganas dan buas. Brutal. She’s violent!

Zack Iman yang turut terkait dengan Akashah muncul disaat konflik bekas pasangan suami isteri itu mula memuncak. Sifat berbeza Elaina membuatkan Zack Iman benar-benar tertarik untuk menggali sejarah silam gadis itu. Dia yakin ada rahsia lama telah dikuburkan oleh Elaina. Lalu ditawarkan diri menjadi ‘sidekick’ demi menumpaskan niat jahat Akashah.

Namun tangan yang menghulur bantuan berubah menjadi pegangan yang tak mungkin dapat dilepaskan. Zack Iman enggan berundur, enggan mengalah. Menurut kehendak hati, bermati-matian dia bergelut melindungi Elaina dari segenap arah. Malah mempertaruhkan nyawa sendiri umpama bukan lagi satu masalah. Dia memang sanggup!

Oh Tuhan, kegilaan jenis apakah ini? Cinta?

Jika sebegini hebat gelora cinta Elaina, Zack Iman rela berkorban berkali-kali. Biar hancur lumat segenap inci tubuhnya, dia tetap akan berdiri teguh di depan Elaina. Tegak. Takkan pernah berganjak.

“Don’t do something stupid. Because I will hunt you, and I will kill you!”

Itu amaran keras Zack Iman. Namun jelas sekali perjalanan penuh liku ini bukan mudah. Mampukah Elaina dan Zack Iman berdepan dengan ugutan serta keganasan si musuh yang jauh lebih berkuasa? Atau ada jiwa yang bakal terkorban dalam pertarungan yang tanpa kesudahan?

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...