Monday, July 20, 2009

|b|a|c|k|.|f|r|o|m|.|k|L|

alhamdulillah.. sampai gak aku khirnye ke umh.
mcm le xnah kuar umh slama ni kn.
cuma dis time aku rs umh aku je tmpt plg slamat n selesa n best.
nape?
sbb masa aku di kl lbh krg 3 ari 2 mlm, aku amt rs x slamat n x selesa n what so ever..
firstly, ksihatan aku..
dr umh b4 g lg aku da seram sejuk + flu + rs nk dmm on & off..
akibatnye aku menjadi kn PCM sbg bhn kunyahan stiap 4 jam
bg mengelakkn aku dmm n myebabkn kerugian.
rugi? nape?
sbb my dad da bli tiket bola nk g tgok MU 5 kpg.
kalo aku dmm sape nk p tgok?
rugi le tiket tu sekeping rm68. leh aku beli 3 bijik novel.

pas2 aku mcm serabot sbb membe aku kawen.
da jnji n plan awal2 lg nk p.
tp bl tb masanya mcm2 mslh tmbul..
lan x ley tman aku g.
family aku kna balik awal ari ahad sbb nk anta shafik balik asrama.
membe aku yg awalnya ckp nk join sm nk g x jd without gtau pa pe until aku kol br ku tau.
pas2 aku lak xtau lgsg cmne nk g ke banting dr KL.
kawan2 yg kononnya nk tlg cr kn direction sunyi sepi, mati ke pengsan pon xtau.
aku tepon haram xmau jawab. aku msg haram x balas. sampai aku kontek adik bradik dia pon xde respon.
rs mcm tebal muka, xtau malu, terhegeh2.

bncg2 ngan ayah aku, dia ckp dia xde masalah nk lpaskn aku g. nk g sana bleh tya org pudu je @ kwn2 dia tp dia riso aku yg nk balik dr banting ke png.
dgn xde transport, dgn xtau pem dgn xde kwn..
so dia suruh aku pk bes2 cmne..
bl pk2, aku kol xxxx, aku decide xnk g.
xxxx de gk tya nape x mntk tlg kwn2 'kami' yg mmg da confirm p.
bkn aku xnk tya tp phm2 la, pangai 'dia' cmne n kita ni nk mnumpang org.
xkn kita terhegeh tya dia, dia le kna plawa kita.
dah le aku cukop2 terhegeh2 minggu ni mencari direction ke sana.

so ayah aku beli tiket balik png ahad pg 19july skali tuk aku..

jumaat 17hb july dlm kul 5 kitorg btolak ke Kl nek bas yg sropa kuda.
terhenggot2 spjg prjalanan + lembap + pns + rosak.
sampai kul 9.

mkn...check in hotel...rest in peace..
peace le sgt bl aku mgalah tuk mak ayh aku tido ats lamtai..
bdn skt ya amat..
really disturbing me..

pg sok bfast kt hotel mkn ns lmk yg krg sdap.
pas lunch btolak ke bkt jalil.
adegan lawak bl kitorg xtau kna tuko lrt..
hahahah...

pas tuko 2 keadaan da mula ssk even jam br kul 2 lbh.
msk je lrt yg straught ke bkt jalil tu mmg da ramai le MU fans.. pnuh bj merah je...

sampai bkt jalil.. panas.. org ramai.. sesak..
itu le keadaan yg plg aku bnci.
tp xcited gak bl tgok org ramai gile. mcm2 gelagat.. ngah bergambar, membeli belah.. da mmg cm pesta.

aku mmg rs cm nk pitam bila berasak2 ngan nk kena beratur kt pintu masuk stadium tu..
bl pintu buka berebut2 ngan ade org tolak mnolak...
mmg mguji ksabaran la...

kat gate security cek beg, poket.. ntah pa pe la diorg ni.. adik aku beli horn yg jual luar stadium tu.
mai kat gate nk masuk slambur je diorg amik n lempar tepi dgn alasan for security, this horn cannot bring in.
cm sial je. baik xyah jual kalo x bg bw masuk kn..

kitorg masok dlm stadium lbh krg kul 3. n game akn start kul 5.30ptg...
bape jam yg perlu bazir dlm tmpt yg xselesa tu..
dah le nk panjat stadium tu stgah mmpos. dpt tgkt 3 yg jarak tangga nye lbh luas dr kangkang kera.
mmg tercungap2 le bl sampai tmpr duduk.
dah le botol2 air smua dirampas di pntu gate ats alasan security.
mujur le mak aku ade gak slinap masuk dlm beg hikmat nye.. hehehehehe...

so pendek cite.. aku malas da taip ni...
game mula 5.30 bes dlm 7 lbh..
best gak la tgok game ni eventhought pas btn ni smangat kenegaraan aku tinggi gak.. myorak gak aku kt player mesia bl gol.. hehehe.. sowi my dad huh..

balik nye cite keadaan lbh truk.. org amt le ramai2....plus2222 ramainye...
ayh aku nk tgu dulu bg reda br nk balik. aku sbnrnye mls nk lama2.. bdn aku berlengas ngan peluh nye, x mndi nye.. aku amt x selesa...

aku volunteer nk g beli iket lrt sbb my dad kt x larat nk beratur.
pas2 mula2  berasak2 n adegan tolak mnolak org ramai. yg jd mangsa, kami yg pompuan ni le.. aku ngan adik aku, aku risau dia terlepas je. tu yg aku pgg dia.
skali nk masuk lrt diorg nye tolak bl nk masuk tu mmg wat kami sangkot la.

mujur le xde pa pe. kitorg 5 smpt masuk even terpisah jauh sket. yg pntg slamat.
aku amt riso de pickpocket je kt situ, phm2 je la bl da berasak2 mcm sardin ni.
so aku selit le purse aku di poket depan. hehehe...

alhamdulillah sampai gk plaza sentral dgn slamat even adik aku da cm hypo gile aku tgok. riso dia pgsn jek..

then kami pch g mkn msg2.
aku da malas nk taip cite mak cik kt pudu yg prangai cm haram.
time nk org mkn kdai dia bkn main manis mulut.
bl org da order mkn, mulut cm **&^%R%^%
x sedar diri kot dia tu pregnant. ringan je mulut aku myumpah ank yg di kandung tu..

so pas mkn balik bilik mandi, tgok APM tido dgn hazab lg.. still ats lantai tnpa bantal lak.

pg kul 10 btolak balik smpai png kul 2.

nnt rajin aku ltak la pic2 yg aku smpt tgkp even Q kureng...

niteeee

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...