Saturday, November 19, 2011

november yang hebat~

Salam

Saya mengantuk. T___T
Semalaman saya tak tidur. Awalnya meneman sepupu saya ber'sms'
Dia pregnant anak sulung. Dah 2 hari dia kesakitan.
Saya sangat kesian. Hari pertama (17.11.11) Mulanya di tumpah darah dan mula berasa sakit.
Saya suruh dia ke hospital. Dia di Jitra. Saya di Butterworth.
Mungkin jarak gov hosp jauh, dia ke private.
bukaan baru 1cm. Dia kena balik ke rumah

Kemudian semalam (18.11.11) dia tumpah darah lagi.
Sakit makin kuat. Saya suruh di ke gov hospital saja.
Mungkin dah makin besar bukaan. Tapi AIr ketuban belum pecah.
Tengah malam dia msg saya. Katanya bukaan belum buka langsung.
Tapi contraction dah ada. Dia siap kena marah dengan Dr lagi sbb buka buku merah di private.
Dia tanya saya, mmg tak boleh ke. Serious saya tak tahu.

Katanya nak g KK hari ni buka buku merah lain.
Sabtu xde KK yang buka sayang.
Jam 7.30pg tadi (19.11.11), saya sms dia tanya keadaan dia.
katanya sakit makin kuat. Setiap 5 minit akan sakit.
Saya nasihatkan terus ke hospital. Dia takut kena marah lagi. T__T
Saya nak sangat berada disisi dia saat itu.
Saya dan dia sangat rapat, Kami membesar bersama. Dari kecil sampai remaja, kami sentiasa berdua.
Sehingga masing2 dah berkahwin.

Jam 10 pg tadi, husband dia sms saya.
Katanya dah selamat bersalin jam 9.50pagi tadi.
Alhamdulillah. Lega sangat saya rasa.
Rasa macam nak terus ke Hospital Alor Setar je.
Tapi kami masih banyak urusan di sini.
Hubby saya keje malam semalam. Dia balik keje jam 8pg tadi terus inform yang kakaknya
dah selamat bersalin jam 11.38malam semalam.
OMG dalam masa 2 hari berturut - turut saya dah dapat 2 anak sedara.
My SIL bersalin anak yg ke4 dan anaknya perempuan.
So happy sebab 3 anaknya semua lelaki. Cucu ke 4 untuk in law saya ^___^
Dan anak cousin saya adalah cucu sulung dalam Mahmud & Fatimah family ^__^

So I got double happiness today ^__^
Saya dah melawat SIL & baby pagi tadi. Nasibla my SIL bersalin di hospital saya kerja.
Mudah sikit nak masuk. Tunjukkan pas kerja saya saja even diorg tak percaya masa saya cakap saya staff.
Ar la, tak kan bertongkat kiri kanan staff kan. T___T
Kemudian ke majlis nikah my fren.
Lepas tu ke service centre, hubby pergi renew road tax, insurance & service kereta kami.

Kami sampai di rumah jam 2 petang.
Dah la kami berdua ni belum tidur dalam masa 24jam.
Sampai je rumah memang pengsan la kami berdua.
Saya sedar jam 6 petang. Tu pun hubby kejut katanya nak g keje dah.
Ek.. Saya mamai sudah ingat sudah subuh.
Ish.. teruk punya isteri...
Kesian my hubby. tidur baru beberapa jam, nak keje lagi mlm ni.
Malam esok pun keje. Balik keje esok pengsan juga semestinya.
sebab tu la Isnin depan baru nak melawat my cousin & baby nya.

So nak introduce our new family member from my hubby side ^___^
Baby girl my SIL

nama belum reveal lagi :)


Sekian saja entry yang banyak dan penuh kemengantukan ini

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...