Thursday, January 19, 2012

Sofa baru



Salam dan hola +_+
Entry semalam ada mention skit yang saya menanti sofa baru.
Ohh ya.. Memang selama ni rumah kami takde sofa.
huhuhuhu..
Duduk di lantai sahaja pabila menonton televisyen.
Pengantin baru le katakan (baru lagi ke) ngeeee
Semestinya rumah kami tidak complete perabotnya.
Memang la segan bila tetamu datang kena duduk di lantai.

So saya ajak hubby mencari sofa.
Plan nak beli lama dah tapi budgetnya ngak ada.
Dah dapat dividen ASB ni leh la melabur sikit.
Dengan harapan sofa tak melebihi harga rm500 T_T
Hehe.. gila save...

Ruang tamu rumah kami tidak la besar mana.
Maklum la kami tinggal di Pangsapuri.
Saya dan hubby decide tuk ambil L shaped sofa atau 3 seater je..
Ada la dalam 5 buah kedai perabot kami jelajah.
4 kedai pertama harganya melampaui bajet.
Dan kebanyakannya hanya boleh sampai di rumah selepas CNY.
Ada yang saya berkenan, hubby tak berkenan lak.
Ada yang sama-sama berkenan tapi cash and carry.
Cash and carry tu sendiri bawak balik.
Kedai tak sedia transport.

Di kedai terakhir kami masuk ada la yg sy berkenan.
Hubby pun cam 50-50 sebab bukan leather.
Hubby nak yang leather, tak kotor katanya.
Dari pemerhatian saya yg leather semuanya hampir 2k.
Dan sofa ini sarungnya boleh dibasuh dan ditukar colour.
Tapi kena order dengan tuan kedai ni la yang colour lain.
Dan kami sepakat amik sofa ni + coffee table.

Kami mintak hantar sofa esok sebab hubby keje malam ni.
Tuan kedai pun okay.
Then bila malam kul 10 hubby inform yang diorg nak hantar
malam ni gak sebab esok banyak delivery yg jauh-jauh.
Maka sampailah sofa baru kami malam semalam juga.
Mesti abang yang hantar sofa tu menyesal
sebab nak sampai rumah kami je kena mendaki tangga 3 tingkat
sambil mengangkut sofa ^_^
Jom tengok gambar sofa yang saya ambil

AMARAN KERAS!!!
''ABAIKAN WATAK-WATAK TAMBAHAN DALAM GAMBAR YANG MENCACATKAN''

^_^


Ni masa first naik hantar ni dulu


 2kali daki tangga je dah habis angkat

Taraaa... setelah berhempas pulas membuang semua plastik
Abaikan mana yang buruk dalam gambar tu ye

Kecik je pun sofanya. Dah itu je yang mampu buat masa sekarang.
Tapi saya suka designya. sangat comfort. Colour dark so bila kotor tak nampak ^_^
Ni pun dah bersyukur sangat dah ada penambahan perabot di rumah kami.
Sekurang-kurangnya bila family saya atau family in law datang 
tak yah la diorg nak duduk di lantai lagi.

Itu saja ngomelan saya =_=
Wasalam..

3 comments:

  1. cantikk..nice...nampk modern sgt sofa tu..hehe

    ReplyDelete
  2. simple but yet sangat menarik.. :)
    saya pon suka kaler dark.
    nanti klu duduk umah sndiri nak buat theme black n white.. ok x?

    ReplyDelete
  3. Iedchan - yhanks dear ;)

    iizla - ok sgt kak. cat diniding colour putih then perabot semua colour dark @ white..
    Nampak class sgt ;)

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...