Friday, February 3, 2012

Foursquare

Salam and morning
Pening dah kepala. sudah 5 pagi dan masih belum tido.
Tunggu hubby balik ^_^

Rini sudah jumaat. Penghulu segala hari.
Dan weekend yang panjang pada yang bekerja office hour.
Dan saya + hubby akan pulang ke kampung hubby petang nanti.

So update blog. Nanti kat kampung internet susah payah.
Actually takde idea pun nak menaip.
Cuma satu benda je terlintas di fikiran.
Pasal foursquare.. Hahahaha...



Mesti ada yang pakai application ni di smart phone korang kan?
Saya pun salah seorang la.
Mula-mula dulu saya pelik kenapa ada certain orang tu banyak badge.
Dan saya nye seciput je.
Masa tu blur dan pakai 4sq sbb nak check in tmpat mana pergi pastu share kat Fb (gila poyo)

Bila dah MC ni mana la pergi memana sgt.
Banyak la masa nak godek 4sq ni.
Gigih la 'check in' tempat yg berdekatan sbb nak point dan badge.
Sampai la satu masa tu friend di 4sq unlock 1 badge baru.
Saya pun check in la tempat sama tapi tak unlock gak.

Tanya la kat friend tu camne nak wat.
Rupanya baru kutahu ''rahsia'' mereka selama ni.
Huhuhuhu..
Maka sekarang saya lak mengikut jejak mereka.
Gigih pakai 2 account. Satu di lokasi semasa.
Satu lagi di oversea. Hakhakhak..
Padahal oversea pernah g Thailand je..

Sekarang ni memang saya sangatla ketagih dgn application ni.
Kalau dalam kereta g memana sibuk pegang handphone check in.
Sian hubby drive pastu saya tak layan dia cakap.
Dah tak gila main Angry Bird dah.
Gila mengumpul badge di 4sq. Badge banyak yang comel.

Ada gak yang tanya di forum.
Kalau unlock badge, badge banyak-banyak leh tukar ngan cash ke?
Tak pun leh dapat hadiah ke?
Adeh la.. Ini game je. Tak de pe pun dapat.

Memang excited bila dapat unlock badge.
Pernah saya tiba-tiba jerit YESS!! dan tersenyum kegirangan masa ngah baring..
Hubby pelik tanya nape?
Saya dengan tersengih-sengih jawab
''Berjaya unlock badge 4sq''
Dia terus geleng kepala. (^_^)

sebahagian 4sq badge

Nasib hubby paham kegilaan wife nye ni.
Dia bagi can sementara ngah MC ni.
Mai dah keje nnt, Blog pun tak update dah.
Facebook pun ntah kemana.

Sekian sahaja entry yang tak berfaedah ni

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...