Tuesday, March 13, 2012

Review novel : Kerana sebuah Janji


Salam..
Entry ini nak review novel diatas pulak. Novel ni adik saya yang beli.
Kewujudan novel ni saya tak tahu T_____T
Cover novel ni memang tak menarik perhatian
kaki novel punya produk cover semua tak menarik perhatian saya
Saya tak tahu kenapa ada tulisan cina ke korea ke jepun ke kat cover novel.
Ape kaitan?
Novel ni nipis je banding ngan novel-novel lain biasa saya beli.

Pendapat ikhlas saya. Novel ni biasa saja.
Jalan ceritanya dah boleh di agak. Tipikal cerita novel melayu. Heroin haruslah cun dan hero handsome.
Banyak yang perlu di perbaiki. Beberapa adengan di awal cerita di ulang semula.
Babak-babak, dialog nampak seperti tak original.
Saya banyak membaca dialog sahaja bukan keseluruhan cerita.
Mungkin ini hasil pertama dari novelis ini.
But good try. Saya bagi rate 2.8 dari 5.
Boleh di baca tetapi bukan untuk koleksi.

SINOPSIS

Dahlia, anak yatim piatu yang parentnya menjadi mangsa kemalangan ayah Dani.
Untuk menebus kesilapannya, ayah Dani berjanji untuk menjaga Dahlia.
Dan memilih Dahlia untuk menjadi menantunya.
Dani harus mengahwini Dahlia supaya harta keluarganya dapat diwarisi.
Dengan ekonomi syarikat yang agak merosot, Dani membuat keputusan untuk berkahwin dengan Dahlia walaupun sudah mempunyai kekasih, Juliana.

Juliana yang marah dengan tindakan Dani telah menyebarkan fitnah tentang Dahlia.
Dani yang mulai jatuh cinta dengan Dahlia hilang sabar apabila melihat gambar mesra Dahlia bersama Adam.
Dahlia yang kecewa dengan tuduhan Dani membawa diri ke Langkawi.
Dani menyesal dengan tindakannya tetapi takut untuk berhadapan dengan Dahlia.

Murshid yang kasihan dengan keadaan sahabat baiknya Dani, ke Langkawi untuk mengajak Dahlia pulang.
Kemudian wujudla adegan memujuk dan campur tangan orang keliling.
Happy ending

Sekian~  +_+

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...