Monday, May 28, 2012

Tips Blogging

Salam dan hai.
Dari entry pasal BE minggu lepas, Qyla request untuk saya letakkan tips mendapat banyak BE. Dari pembacaan di blog otai di sini saya senaraikan Tips yang saya aplikasikan :)

  • Maintain status Glitterati di nuffnang. Jangan curang ye dengan nuffnang :)
  • Rajin update blog. Kalau bz, tak sempat nak hadap blog hari-hari macam saya ni, buat la scheduled entry. Dan make sure entry di blog anda adalah original. Boleh je nak copy paste artikel tapi jgn la semua entry hasil dari copy paste.
  • Rajin la update survey di nuffnang. Update yang blog kita ni tentang apa, peribadi, hiburan, wanita. Yang penting jangan letak ''politik''.
  • Letak ketiga-tiga kod ikllan nuffnang iaitu leaderboard, skycrapper dan large rectangle mengikut arahan nuffnang. Kedudukan yang salah mungkin menyebabkan tipis peluang untuk dapat BE.
  • Rajin la hantar ticket atau pertanyaan pada nuffnang. Tanya la yg lokasi iklan kita tu ok ke tak, kenapa tak dapat nuffnang. Dengan ini nampak la yg kita ambil berat pasal nuffnang.
  • Maintain traffik blog anda. Tak perlu sampai visitor beribu. dalam 100 sehari pun dah ok. Dan pastikan setiap hari bilangan visitor lebih kurang bilangannya. Kalau meningkat dari biasa bagus la tapi jangan la penurunan secara mendadak. Nak bagi banyak visitor, rajin la blogwalking, update entry, promote blog d FB ke.
  • Make sure blog anda ringan. Remove mana-mana widget yang tak penting. Bila blog ringan, loading lebih cepat, tak de la orang menyampah nak datang. ngeee..

 Harap tips-tips ini dapat membantu Qyla dan readers lain :)

3 comments:

  1. sangat!!dulu pernah buat silap letak tempat iklan..mmg tak dapat ler...hahaha sekrang baru dapat 6 Be...sekali tu 5 BE teruih dia kasi...hihihihi tapi ada 2 3 benda yang tak buat lagi..nnt nk try..thank you!!

    ReplyDelete
  2. tak pernah dapat BE gak..
    maybe visitor rendah kut..

    ReplyDelete
  3. Qyla - waaahhh.. sekali dpt 5 BE tu.. miza plg byk pon dpt 3 je. tu pun thn sehari je... ngeeee..
    nnt try la cara yg lain tu ye.. harap dapat mebantu Qyla :)

    Kak Izla - try la cara Miza bagi ni. InsyaAllah dpt nnt :)

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...