Friday, September 14, 2012

Review novel : Demam Aishiteru


Salam..
Saya membeli novel ni sebab penulisnya Lynn Dayana. Novel ni untuk remaja, budak-budak sekolah dan sangatla nipis. 3 jam je saya dah habiskan. Memang tak berat pun ceritanya. 

Sinopsis

Zaris, pelajar tingkatan 3 yang jatuh cinta pada Amirul, jirannya sanggup belajar main gitar dari pak ciknya sebab nak mendendangkan lagu Aishiteru semasa Hari Muzik di sekolahnya. Namun Amirul budak lelaki sombong yang langsung tak pandang pada Zaris. Pada Hari Muzik, semasa Zaris mendendangkan lagu Aishiteru, dia jatuh kerusi angkara khianat peserta lain yang juga sukakan Amirul. Amirul mentertawakan Zaris dan akibat malu Zaris berlari meninggalkan dewan. Selepas beberapa hari, tiba-tiba Amirul mencari Zaris. Atas sebab apa? Dan Zaris melariskan diri darinya? Kenapa? Apakah kesudahan kisah mereka?

2 pendapat:

MiSsJue said...

bestnyee..kamu ada byk masa nak baca novel :) saya last baca Ombak rindu jek pas tu da tak baca novel pepe..adeyh sangat ketinggalan :) thanks for sharing!

MizA said...

MiSsJue - hehe.. dah minat sanggup curi masa mana yg ada untuk membaca :)

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...