Thursday, October 11, 2012

Susu

Since saya inform my family and friends about my pregnancy, semua asyik pesan minum susu. Owh, tekak saya ni susah nak terima susu tepung. Masa patah kaki hari tu pun paksa diri minum. Itu pun sebab Anlene ada perasa coklat. Kalau yang pure colour putih tu memang keluar balik la kalau minum. Mak Teh saya supply susu tepung yang dia dapat dari tempat kerjanya. Memang yang flavour bukan pilihan saya T_T Cousin saya suruh + milo kalau nak bagi lalu. Gud idea!

minum sampai muntah T_T
 Masa sembang-sembang dengan specialist klinik saya, dia cakap minum je yang ready made Dutch Lady tu kalau itu je yang mampu. Asalkan susu. Tak perlu la nak paksa diri minum yang tepungan itu. Hooyeaahh!! Saya lega. Plus minum banyak soya. Saya bincang tentang persoalan saya tentang baby menghidap eczema, psoriasis kalau mommy banyak minum soya during pregnancy. Katanya, kalau mommy takde asthma tak kan berlaku masalah kulit pada baby. Owhh, lega sangat. Boleh la saya belasah minum Dutch Lady Chocolate dan Soya.

Masa awal-awal tahu mengandung memang saya minum susu tepung + milo. Bila dah start alahan tekak saya langsung tak leh terima susu tepung. Masuk 2nd trimester Alhamdulillah sudah boleh minum susu. Saya campur-campur minum susu tepung Materna coklat, Dutch Lady dan soya. Setiap hari memang minum. Tambah lak saya tak berapa ada selera makan. Susu sangat membantu saya supaya tidak lapar. Hubby lak sejak saya boleh minum susu ni dia borong soya 1 karton. Ngee.. Lawak pon ada. Tapi dia pun minum gak. So, tak de la membazir sangat.

2 comments:

  1. minum susu kambing pun bagus masa pregnancy, jenama hi goat takde bau kambing.hehe...dulu saya amal minum susu materna selangkan dgn susu kambing...congratulations n take care... =)

    ReplyDelete
  2. minum je dutch lady... saya dulu minum tu je + milo... erk n soya.
    tp saya mana adA asthma, n gen kulit sensitif tp tetiba anak saya eczema. habis kening dia teruk.... n kulit bdn kasar.skrg saya tk pakaikan bedak n sabun lgsg..

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...