Tuesday, January 22, 2013

Review Novel - Miss Pisau Cukur

Salam..
Berjaya habiskan pembacaan novel ni semasa bermalam di wad. Buku ni saya beli tanpa membaca review atau recommend dari mana-mana. Masa tu pergi pesta buku, memang tak de senarai novel di tangan, main sambar je. Lagi pun penulisnya ada nama gak. Apa yang saya dapat lepas selesai membaca? Erm.. Bahasa santai. Bukan skema katak. Memang masuk dengan jiwa saya. Lepas tu ceritanya agak kucar kacir. Banyak adengan nak di muatkan. Ending macam ''eh camtu je?'' Mira memang tak hingat langsung ke? Apa jadi dengan mak Ku Afnan tu? Tak insaf ke? Mati ke? Kesimpulannya boleh la nak baca buat isi masa lapang. Macam saya yang kebosanan dalam wad.

Sinopsis

Amera, anak angkat yang di pelihara oleh Tan Sri Ku Ali dan membesar bersama 3 orang laki anaknya. Dia juga merupakan anak kepada bekas teman wanita Ku Ali dan ini menyebabkan dia di benci oleh isteri Ku Ali dan telah menanam kebencian itu juga kepada anak kembarnya, Ku Afnan dan adiknya tetapi Amera telah jatuh cinta pada Ku Afnan sehingga rela menerima cacian dari Ku Afnan. Amera terbunuh angkara perbuatan Ku Afnan dan kemudian muncul gadis mata duitan bernama Nurul yang telah membuatkan Ku Afnan jatuh cinta. Nurul menerima Ku Afnan walaupun dia telah jatuh hati pada Jeff kerana kemewahan hidup yang di tawarkan oleh Ku Afnan. Namun cinta telah merubah segalanya.

Macam tak lengkap je sinopsis. Hehe.. Penat menaip. Tak berapa ingat sama. Sebab dekat 2 minggu dah habis membaca. Jika berminat nak tahu kesudahannya boleh la dapatkan di pasaran [*_*]

0 pendapat:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...