Monday, February 18, 2013

Checklist Baby - Traveling

Salam..
Kalau ikut dalam checklist saya, ini la yang paling tak terisi. Sebabnya plan nak beli lepas pantang je. Dan checklist ni antara yang memerlukan paling banyak modal. Bila dah banyak ongkosnya harus la buat survey sebaiknya.

1. Car seat / carrier - Saya dan Hubby sangat berkenan dengan brand Sweet Cherry. Mula ingat nak pilih yang travel system. Carrier yang boleh di angkat letak dalam stroller. Tapi kena beli stroller dan carrier gak la. Sama la jugak harga tapi yang baiknya kalau baby ngah tidur dalam kereta terus je angkat masuk dalam stroller. Tak ganggu baby tapi hanya boleh guna sampai umur baby 12 bulan je atau mungkin kurang dari itu. Lepas pada tu  kena beli car seat la plak kan. Membazir jugak. Saya explain kat hubby, better beli car seat. Leh guna untuk long term. Beli yang untuk newborn - 4 years. Yang leh rear facing dan forward facing. Hubby tak de komen pe pun.
2. Stroller - Mulanya saya rasa ini tak penting then hubby kata nanti pergi mall mesti dia yang kena dukung baby sebab saya kan kaki yang patah tu tak kuat. Nanti lenguh camna? Hehhe.. betul jugak. So, kena la beli jugak. Cousin saya nak bagi yang anak dia punya, tapi hubby dah berkenan yang macam ni.
3.  Baby sling - Saya rasa benda ni tak perlu. Saya bukan jenis pergi mana-mana tanpa hubby dan saya tak yakin mampu bawa anak saya berseorangan dan sebegini. Tambahan pula kaki saya tak kuat.
4. Nursing cover - Saya nak guna pashmina je

5. Diaper bag - rasa macam tak perlu. Kalau perlu baru beli.

6. Thermos - mak bagi yang cosway dia baru beli.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...