Monday, February 4, 2013

Review Novel : Cinta Untuk Disewa

Kak Lynn hadiahkan bear comel & sinopsis novel akan datang.
Salam..
Bila tahu kak Lynn bakal terbit buku baru, memang teruja dan tak sabar nak membaca. Bila Kak Lynn buka je pre order memang cepat-cepat bank in untuk dapatkan CUD. Bila sampai je rumah, terus potong turn novel-novel lain yang di beli terlebih dahulu dari CUD. Hasilnya saya tidur jam 4 pagi di hari bekerja sebab nak habiskan pembacaan. Memang cukup rencah rasa novel ni. Saya sukakan persahabatan mereka. Saya geram dengan Iskandar yang hati kering, tak sedar langsung hati dan perasaan Anis. Kemunculan Kamal juga buat saya rasa nak tampar dia laju-laju kalau ada depan saya. Dan tau in love dengan Anis dan Anis balas balik boleh plak suruh Anis jauhkan diri. Haiyaa.. Otak letak mana? Kat semua yang jadi tu takdir, kehendak Allah. Bila Anis nak kahwin pandai plak merayu nak Anis. Ashraf, mulanya saya tak rasa dia ada faktor X yang melayakkan dia jadi teman hidup Anis tapi sikapnya bila Anis dalam kesusahan dan gentleman dia buat saya cair. Hahahha.. Over tul review saya kali ni. Ape pun saya rasa nak bagi bulan bintang cakerawala sepenuhnya untuk CUD. Memang tak rugi membeli dan buat koleksi. Ni simple review dari saya. Tak mau cerita banyak nanti potong stim orang yang belum baca.

Sinopsis

Anis Sofia, bekerja sebagai penterjemah dari rumahnya dan part time menjadi doktor cinta, memberi nasihat dan membantu menyelesaikan masalah orang lain. Anis, Jenny, Iskandar, Hafiz dan Amran bersahabat baik sejak 10 tahun dahulu (tak ingat berapa lama tapi lama la). Anis sudah lama jatuh hati pada Iskandar yang menukar teman wanita ibarat menukar pakaian hari-hari namun Iskandar tidak menyedarinya sehinggalah Iskandar menemui Mrs Right nya dan menukar status. Anis terus kecewa memendam rasa. Kemudian dia menerima tugasan dari teman sekerja Jenny, Mariam untuk menyiasat Kamal, bakal tunangnya yang juga penyiasat persendirian. Namun mereka berdua telah jatuh cinta. Malangnya Kamal telah menutup hatinya pada komitmen atas kejadian masa lalu. Hadirnya Ashraf yang perlukan bantuan Anis dan telah jatuh cinta pada Anis tapi Anis masih setia pada Kamal. Siapakah yang menjadi teman hidup Anis? Kamal atau Ashraf?

Novel Kak Lynn memang tak lari dari unsur romantik, komedi yang buatkan kita tersenyum dan ketawa tiba-tiba. Juga sedih yang buatkan air mata mengalir dan unsur suspen yang menjadikan kita tertanya-tanya. Cukup rencah bagi saya. Walaupun banyak watak dalam CUD, saya tak pening dan dapat kait setiap watak. Mungkin saya fokus semasa membaca dan Kak Lynn semestinya pandai mengolah jalan cerita. Apa pun saya sukakan persahabatan mereka berlima. Lastly, dapatkan CUD di pasaran.

1 comment:

  1. bru je 2 hari lepas sy beli..kat Karnival Karangkraf..huhu..dpt jugk jumpa ngan Kak Lynn..sign da autograph dn dp plak butterfly..so sweet…tpi tk smpat lgi nk bc..sblum ni penah baca karya Lynn Dayana – Juara Carta Cinta…best..penulisan Kak Lynn mmg boleh buat kita ketawa..dn sgt bersahaja..

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...