Tuesday, February 5, 2013

Review Novel - Benci! Benci! Benci!

Salam..
Saya beli novel ni atas recommend dari forum. Firstly cover novel ni sangat tak menarik. Maaf, Alaf 21 perlu perbaiki. Rasanya banyak dah cover novel Laf21 yang buruk-buruk. Kalau ikutkan penulisnya agak popular tetapi saya tak rasa saya pernah membaca hasil karya beliau. Di awal pembacaan, ya quite nice story nya. Bila heroin dah kahwin saya jadi letih membaca. Mereka suami isteri asyik dengan konflik yang tak sudah-sudah. Sampai saya terfikir, bila diorang nak berdamai ni. Di pertengahan macam kelam kabut pun ada. Tak synchronize. Saya mampu bagi 2.7/5 bintang sahaja.

Sinopsis

Qisha dipinang Zarif sebanyak 3 kali tetapi dia menolak atas alasannya tersendiri dan dia juga telak mempunyai pilihan sendiri, Akim yang belajar di luar negara. Tetapi sudah jodoh mereka, Qisha menerima lamaran Zarif setelah mereka mulai rapat. Di hari perkahwinan mereka, Zarif mula berasa curiga pada isterinya apabila mengetahui yang isterinya berjumpa dengan Akim. Bermula dari saat itu, Zarif melayan Qisha umpama pelacur, orang gaji. Apatah lagi mereka tinggal di luar negara kerana Zarif perlu menamatkan pelajarannya. Berbagai dugaan yang harus mereka lalui dalam rumah tangga mereka. Tambahan pula dengan kehadiran Akim yang masih menaruh dendam pada Zarif. Sehinggalah Qisha hilang sabar apabila kandungannya keguguran dan membawa diri ke pangkuan keluarganya dan saat itu Zarif mulai sedar namun sudah terlewat. Apakah keksudahan hubungan mereka? Dapatkah di selamtkan?

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...