Monday, April 29, 2013

Stroller oh stroller

Salam dan selamat sejahtera

Stroller adalah barang baby yang saya plan nak beli lepas confinement. Tapi sekarang saya macam menyesal sebab tak beli awal-awal. Sebab nya masa pantang kami banyak ke klinik dan hospital. Anas ada masalah sikit dan sampai sekarang masih berulang alik ke hospital cuma kekerapan dah kurang. Kalau ada stroller mungkin lebih mudah bagi hubby. (Sebab hubby yang pegang Anas bila kami keluar). Bila dah habis pantang ni mula la nak ke mall beli barang dapur, pampers segala bagai. Susah kot nak shopping kalau takde stroller ni.

Dari preggy lagi saya dan hubby survey stroller dari segi harga, featured, review dan lain-lain lagi lah. Mula-mula plan nak beli SCR. Yang nombor berapa tak decide pun sebab baru survey kan dan review dari BIL cakap SCR bagus dan affordable. Masa tu memang tengok SCR je. Brand lain tak survey pun. Bila dah terdedah pada brand lain mula la rambang mata dan buat list ciri-ciri stroller.

Reversible handle yang boleh facing baby
Recline sampai 170 darjah
Affordable -under bajet kami
Muat masuk boot Swift
Ringan (leh saya angkat, kot nak shopping berdua ngan Anas je nanti ^_^)
Fully padded
Senang nak handle / guna
Senang nak lipat
Tahan lasak
Selamat, stabil dan lain-lain yang sewaktu dengannya
Stylo (colour merah dan 3 tayar) Gedik kan kami? hahahaha

Setelah melompat ke merata website saya sangat berkenan dengan yang di bawah ini


Halford Zuzz


Tapi boleh berangan je la, over budget, berat, kat Penang belum jumpa brand ni. Kena order online. Dah tengok webpage yang leh order online price + shipping RM 1k++. Lari budget, nak beli car seat lagi. Sudahnya kami kembali pada brand awal yang kami idamkan SCR. Dah decide nak ambil SCR 6. Last week kawan saya beli kat Jusco dan ada discount. Price asal RM689 after discount tinggal RM458. Kawan saya beli hari Jumaat, kami pergi hari Ahad, malangnya takde rezeki Anas. First pergi Jusco Queensbay, sold out. Patah balik ke Jusco BM, last unit baru je di beli 30 minit yang lalu. Sungguh kecewa masa tu.

Memang terdesak kot masa tu, saya nak ambil SCR 9 je. Price memang dah lebih bajet. Pastu nampak car seat ada discount. Car seat pun nak ambik tapi duit cukup untuk stroller. Hubby lak cakap tak yah ambil lagi dengan Anas meragam. Maka, stroller mahu pun car seat kami belum beli. Nanti dah beli saya buat entry lain.

3 comments:

  1. Slm awk. Sy nk jual scr9 sy. Wrne merah. Sy dh pki dlm 6 kali. De calar skit kt handle. Sy bg special price.email sy kalo bminat. nabilah_mieza@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sis nabilah ada lg x scr9 tu. email sy shimanazri85@gmail.com

      Delete
  2. Nabilah ada lg ke stroller tu..sms sy 0133954357

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...