Thursday, May 30, 2013

Review novel : Alamak! Lagi-lagi dia


Novel dari kak Nita yang di tunggu-tunggu sebaba saya dah baca sikit kat website mana ntah untuk novel-novel, cerpen tu (ampun tak ingat) memang best dan nak tahu kesudahan kisah Cika. Dapat tau yang novel ni dah ada kat pasaran terus g cari dan skip baca novel lain yang tengah tunggu turn. Kesimpulannya memang best, tak rugi beli dan pulun baca nak tau ending. Saya bagi 4.5 bintang

Sinopsis

Cika, 28 tahun, masih single, selalu kena pergi blind date yang umi dia aturkan dan setiap kali tu juga dia akan gunakan pelbagai cara untuk rosakkan pertemuan kerana trauma dengan lelaki akibat di buli waktu zaman persekolah oleh Idham. Dan semua blind date dia di restoran Jumbo Jeep. Pertemuan pertama dengan Nadim semasa mengikut abangnya memancing akibat tersilap masuk khemah dan beberapa pertemuan tidak sengaja antara mereka. Nadim di gelat mat poyo oleh Cika dan Cika digelar gadis kerek. Umi Cika mahu menjodohkannya dengan Idham yang kebetulannya anak rakan baiknya tetapi Cika masih tidak dapat melupakan perbuatan Idham padanya di sekolah dahulu dan pertemuan berulang kali dengan Nadim membuatkan Cika jatuh hati padanya tapi Cika masih menafikannya. Nadim yang belum lupakan cinta pertamanya yang musnah akibat perbuatan ayahnya sendiri mula menyedari hatinya tertarik pada Cika dan melamarnya. Idham yang sememangnya cintakan Cika sejak tamat zaman persekolahan bersaing dengan Nadim untuk merebut hati Cika. Siapaka pilihan Cika? Nadim pianist di Jumbo Jeep atau Idham lelaki yang di sukainya di bangku sekolah kemudian membulinya dan menggelarkannya The Loser?

Banyak lagi adengan menarik dalam novel ni. Adengan dalam cruise, keletah abang Cika, bestfriend Cika dan keluarga Nadim. Tak lupa juga tunang Nadim. Nadim dah bertunang sebenarnya. Banyak sangat babak tak tertaip. Tapi seriously memamang best dan tak rugi beli.

2 comments:

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...