Thursday, July 25, 2013

Review novel - Tiada Sepertimu

Selesai sudah menghabiskan bacaan novel ini. Semakin lama semakin panjang masa yang di perlukan untuk menghabiskan pembacaan. Bukan kerana kisah tidak menarik tetapi masa sangat mencemburuiku. Kisah ni menarik walau jalan cerita agak cliche ''Kahwin paksa, kemudian jatuh cinta''. Kisah sampingan nya menjadikan novel ni menarik. Cuma beberapa error saya jumpa untuk istilah perubatan. Saya bekerja di dalam bidang ini, memang rasa sangat tak kena dengan istilah yang di gunakan. Pembaca yang bukan  dari bidang ini mungkin tiada masalah.
Contoh Puan Rubiah akan menjalani pemeriksaan oleh pakar kardiologi paediatrik. Kardiologi memang untuk jantung tetapi paediatrik ialah istiah untuk kanak-kanak.
Harap Kak Nita tak marah saya. Saya suka semua karya Kak Nita ^___^


Sinopsis

Keifli dan Zara di nikah kan demi kesihatan mama Zara dan peluang untuk Keifli meluaskan perniagaannya. Zara yang berhari batu, keras kepala dan Keifli yang slumber. Perkahwinan mereka hanyalah di atas kertas dan lakonan di mata kenalan dan saudara mara mereka. Keifli masih setia pada cinta pertamanya Intan manakala Zara langsung tidak pernah membuka pintu hatinya kepada lelaki. Mereka saling bentengkar, bercakaran hingga mereka tidak sedar mereka telah jatuh cinta. Kehadiran Intan yang menagih kasih Keifli dan agendanya yang lain serta Gabriel yang jatuh cinta pandang pertama pada Zara. Gabriel tidak jemu mengejar Zara walau sedia maklum yang Zara telah berkahwin. Bagaimanakah kesudahan rumah tangga mereka? Kekalkah perkahwinan mereka hingga ke akhirnya setelah mama Zara mendapatkan rawatan? Adakah kehadiran Intan berjaya membuatkan Keifli lupakan isterinya?

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...