Wednesday, June 7, 2017

11 Ramadan - 6/6/2017

4.45pagi bangun panaskan nasi, lauk, jerang air, buat air panas. Sahur dengan menu beli siang semalam, paprik ayam. Baki kuew teow masa iftar ada lagi, panaskan sekali. Lepas 2 suap nasi, rasa something. Hubby tak makan lagi. Minta dia cek nasi okay ke tak. Dia cakap nasi nak basi dah. Kongsi kuew teow goreng dua² orang. Hubby pening kepala. Dia tak makan banyak. Saya pun rasa kenyang. Tak habis pun kuew teow tu. Kemas² meja, rendam periuk nasi. Lungguk semua pinggan dalam sinki. Malas sungguh nak basuh. Petang nanti je basuh. Terus naik atas rehat sementara nak siap pergi kerja nanti.


Petang ni sampai rumah awal, 5.30 petang. Juadah berbuka order dari jiran belakang rumah. Bihun dan kuew teow sup pakej sekali air. 6.30 dia datang hantar. Anas dan auni suap nasi je. Diorang makan awal sebelum kami berbuka.

11.30 malam semua tidur. Anas tidur awal sebab siang dia tak tidur.

0 pendapat:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...