Monday, January 22, 2018

Bagan Dalam Power Run


21 Januari 2018
7.00 pagi
Ahad
Butterworth
RM21

Race kit collection hari Sabtu. Register 4 nama dan hari collection kami ada hal. Dah inform kawan minta tolong ambilkan. 2 hari sebelum date collection, dapat email yang date dan lokasi collection berubah. Hari Jumaat dah leh collect. Minta adik je ambilkan. Sabtu pergi hantar member punya baju. Cuma dapat baju dan bip. Baju cotton, nipis, jarang. Teruk kualiti untuk bayaran RM20. Tak de sponsor kot.


21/1/2018

Terbangun lambat. Kelam kabut solat dan gerak keluar. Sampai 7 pagi dan pusing cari parking. Semua penuh. Lastly masuk area parking berbayar dengan harapan hari ni cuti, tak perlu bayar kot. Terus cross road dan husband tunggu situ. Masa tu dah 7.20am. Semua peserta dah dilepaskan. 4km fun run dan 10km. Saya pergi tanya samada ada registration atau tak. Rupanya tak de. Dah buang masa.


Laju-laju jalan bila ada motor follow belakang inform kami yang terakhir. Erk! Husband lari² anak. Saya dah beberapa hari peha kiri memang sakit. Nak jalan laju pun tak mampu. Husband cakap slowly je jalan. No time limit. Dalam 2km jalan pusing belakang rupanya ramai lagi ada.

1km terakhir ada water station dan pemberian gelang. Gelang tu getah rambut. Rupanya nak ambil nombor lucky draw kena ada gelang tu. 200 meter terakhir jumpa kawan husband, dia dah nak balik. Dia pas nombor cabutan bertuah. Then teruskan berjalan sampai penamat. 8.20 pagi. Ramai masa ni. Staf yang jaga tanda di baju untuk medal dan ambil medal dia belakang. Di meja belakang tengah line up untuk air.


Kami cari port untuk rest then husband line up untuk sijil dan air. Kena bawa bib untuk claim medal, sijil dan makanan. Air yang diberi semua siap buka. Nak ambil banyak mana pun boleh sekali dengan mineral. 3 kali husband angkut air. Ada flavour oren dan strawberi. Kami pergi snap photo then nampak barusan panjang. Rupanya beratur untuk makanan.


Makanan sponsor dari Restoran Jaya. Nasi goreng dengan kari telur rebus. Tengah lapar masa tu. Kejap je habis makan. Plan nak tunggu sampai lucky draw. Zumba je dah 3 sesi. 10 pagi tak mula lagi lucky draw kami gerak balik. Nak tunggu perasmian baru nak lucky draw dan penyampaian hadiah.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...