Tuesday, December 11, 2018

Butterworth Fringe Festival 2018 (BFF)


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Event ni acara tahunan yang di jalankan di Butterworth. Rasanya dah 3 tahun kot. Tiap tahun kami sekeluarga pergi. Dekat je dengan rumah. Balik dari SPICE pergi Food dan Baby Expo terus pergi sini. Masa sampai dah 6.30 petang. Husband rushing nak cepat -cepat sebab takut terlepas Maghrib.


Jumpa adik, dan dia inform boleh solat kat bangunan dekat situ. Kami bergilir solat di Kompleks Bagan. Itu saja tempat solat yang ada. Nak selesa sikit kena pergi stesyen minyak. Parking lama tengok clown show. Anas Auni suka sangat. Mengekek gelak walaupun persembahan dalam English. Lepas tengok clown show kami pergi cari port duduk sebab nak makan. Ada banyak gerai makan. Harga semuanya RM2.


Ada pelbagai makanan. Antaranya mi, bihun, kueteow goreng, dimsum, sate, otak², sata, laksa, spageti, lontong, nasi arab, nasi kerabu, kerabu megi, air dan banyak lagi. Saya beli kerabu maggi dan air. Ada la ruang sikit nak duduk makan dan tengok show. Ada 3 stages yang tayang show berlainan serentak. Kami tengok show kat stage depan tu je sebab ada tempat duduk. Ada tarian kebudayaan pelbagai bangsa, silat, pertunjukan api.


Lepas makan kerabu megi pergi beli lontong. Ingat nak beli sata dan otak-otak. Beratur dalam 15 minit. Panjang gak la line tapi tengok yang jual tu sibuk bakar tak pack pun mana yang dah siap. Dua sorang je kat stall tu. Terus cancel nak beli.


Show banyak, non stop sampai 11 malam. Clown yang tadi dah habis show pun sambung balik show tapi tengok content sama cam tadi, kami tak jadi nak stay. Husband ajak balik, orang ramai dan panas. Tak selesa dah nak jalan-jalan walaupun banyak tempat kami belum pusing.




No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...