Monday, October 5, 2020

Semalam di Park Royal


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya ada share cerita check in di Bayview Beach Resort. Lepas check out Bayview, kami check in Park Royal Hotel lak. Sebenarnya nak sambung je 2 malam di BBR tapi harga bilik over budget lak. Lagipun BBR dah pernah stay. Kali ni plan nak ke hotel lain lak. Park Royal belum pernah stay lagi. Mula-mula booking dengan Traveloka, harganya RM322. Lepas tu baru teringat yang ada kupon diskaun kat Agoda, 7%. Check harga di Agoda, baru RM247.72. Bilik yang sama, harga je berbeza. Kenapa pilih mahal kalau ada yang murah? 😁


Lepas check out Bayview Beach Resort, kami pergi makan lunch. Masa kat kedai ni Anas dah mengantuk. Letih kot pagi tadi kejut bangun awal nak breakfast. Lepas breakfast, mandi pool 2 jam, habis pool berendam bath tub dalam bilik lak. Auni pun sama tapi yang tidur Anas je. Dalam 1.30 petang saya pergi reception Park Royal untuk check in. Staf minta semua IC penghuni bilik sebab Covid19 kena ada rekod semua penghuni.






Lepas settle urusan check in di kaunter, saya ke kereta untuk inform husband dah boleh masuk bilik. Saya bawa Auni ke tandas dah husband uruskan beg dan Anas. Cantik lobi hotel, toilet dan kawasan sekitarnya. Kami masuk bilik dan husband nak rehat jap. Saya bawa Anas Auni pusing-pusing sekitar hotel. Anas teruja tengok banyak permainan sekitar hotel. Ada futsal, bowling, ping pong, badminton, buaian, slide dan macam-macam lagi. Ada access ke private beach jugak. Bersih je pantai. Memang pihak hotel jaga.

Ada juga kids club, movie room, gym, spa, massage. Tengok-tengok je. Kids club sampai ke check out tak jumpa kat mana. Lupa lak nak tanya staf. 😂 Ada welcome drink jugak. Staf reception cakap kalau nak minum, boleh ke lounge depan reception untuk serve kan air. Boleh claim sampai 10 malam. Sebab husband tak de, tak nak la minum lagi. Kami naik bilik dan solat Zohor. 

Turun untuk bergambar. Lepas bergambar pergi claim welcome drink. Kami dihidangkan dengan Jus nenas dan kekacang. Tak pernah minum jus nenas. Sedap rupanya. Anas lagi la. 3 cawan dia minum sorang. Lepas minum naik bilik tunggu Asar. Lepas solat Asar turun pool. Best sebab orang tak ramai banding dengan bayview semalam. Pool pun besar tak dalam sangat. Ada side Amazon. Banyak sculpture flora fauna yang keluar air. Besar gak dalam tu. 

Anas lak seronok nak naik slide. Dalam sikit air untuk Anas, husband kena sambut kat bawah. Auni lak enjoy mandi di baby pool. Air paras lutut dewasa je. Ada la beberapa budak sebaya Auni. Anas dah boring kat pool dia ajak ke pantai. Saya lak ingat 6.30 baru nak pergi pantai. Boleh la tunggu sunset. 

Tapi dah Anas nak sangat pergi Pantai, kami pergi la jugak. Pantai untuk Hotel ni tak la sebesar macam Bayview. Tak ramai pun yang mandi. Pantai pun tak ramai. Anas Auni seronok la dapat pasir. Masa main Anas dapat la kawan baru. Sama-sama mandi, pinjam pelampung. 



Husband cakap sunset tak de. Kat kawasan hotel, staf dah mula persiapan untuk dinner by the beach. Cantik. Kami duduk kat kerusi malas kawasan hotel tepi pantai, nak bergambar. Masa ni kawan Anas masa kat pantai datang bagi fries. Elok la Anas ngan Auni memang tengah lapar. Kejap je habis. Habis makan dan berterima kasih pada keluarga tersebut kami masuk bilik. 



Masuk bilik bersihkan diri dan solat. Husband keluar g beli makan dan kami makan dalam bilik je. Esoknya bangun tidur kemas-kemas barang prepare untuk check out. Anas ajak mandi lagi tapi malas la nak pakai semula baju yang basah. So, lepas check out, kami round sekali lagi hotel, bergambar dan terus ke destinasi seterusnya. 


Lepas check out, husband ajak cari makanan dan jalan-jalan street art. Kami pergi chowrasta dulu cari ais tingkap. Hujan masa ni,orang pun ramai tapi ada je la tempat duduk. Order 1 je dulu nak rasa kalau sedap, baru tambah. Nasib order 1, tak kena selera kami. 



Lepas tu, husband ajak makan kat gerai area situ. Dia nak merasa cucur udang, laksa. Auni lak nak makan nasi lemak. Lepas makan, terus ke street art. 2 je pergi sebab hujan dan ada urusan lain nak buat lepas 2 petang nanti. Orang tak ramai, tak yah queue. 







No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...