Monday, April 3, 2023

Review Novel : Kota


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Novel ke 4 yang saya baca di tahun 2023 bertajuk Kota karya penulis Kamalia. Ini novel ke 2 hasil karya beliau. Saya beli di Shopee selepas saya search di FB karya-karya penulis ni. 

Sinopsis

Kisah Kesuma, wartawan portal hiburan untuk Negara Kota. Di Kota, rakyat dibahagikan mengikut taraf kad pengenalan iaitu platinum, emas, perak dan gangsa. Pengkelasan ini mengikut follower di media sosial mereka. Setiap rakyat Kota diwajibkan ada akaun media sosial tersebut. Kesuma cuba merungkai misteri kehilangan beberapa penduduk kelas bawahan dan celeb Kota yang lain. 

Agak berat ceritanya dan saya jumpa beberapa words yang saya tak pernah jumpa dan rupanya memang wujuk dalam DBP. Kisahnya agak slow. Saya stop beberapa kali dan mengambil masa 2 minggu untuk habiskan bacaan 

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...