Friday, March 29, 2019

Review novel : Tall, Dark & Dangerous


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Novel terbitan Poreng Kertas dari penulis thriller Dhiya Zafira. Ada 2 cerita dalam ni. Yang di tunggu-tunggu cerita Haq. Ini siri yang ke3 dan terakhir. Bila combine 2 kisah rasa sikit sangat plot cerita. Tak puas membaca.

Sinopsis
Buru Bayangan Luka
Azalea merasakan dirinya diburu dan dia bwrjaya menyelamatkan diri. Di balai polis pegawai tidak mempercayainya bila tiada mayat di temui. Adha merasakan Lea tidak menipu dan dia melakukan siasatab terperinci dan menemui kesan darah di lantai bilik Lea. Penemuan mayat mengesahkan lagi kenyataan Lea. Tetapi Lea terlalu berhati-hati dalam berkongsi cerita. Banyak indo yang disembunyikannya. Adha terkejut bila Lea menuduh ibu tirinya bersama pasangannya adalah dalang di atas semua yang terjdi.
Haq III
Kesinambungan dari kisah Haq yang lalu. Kali ni Haq bawa Alin berjumpa ibu bapanya. Alin kecewa bila mengetahui Haq telah dijodohkan dengan Amy dan kehadiran Amy menjengkelkannya. Bila Ming mati, Haq di soal siat walaupun dia telah meletak jawatannya. Di Malaysia setelah pulang dari Turki, mereka kemalangan dan Haq hilang ingatannya. Dia tidak kenal Alin, tapi dia kenal Amy, kenal dan ingat sekelilingnya kecuali Alin. Alin yang baru keguguran menyembunyikan kesedihannya pabila berhadapan dengan Haq. Amy semakin giat mencari peluang memisahkan Haq dan Alin. Dapatkah Haq menerima Amy sebagai isteri keduanya selepas mengetahui yang Alin mungkin tidak mampu memberikannya zuriat.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...