Thursday, July 22, 2021

Review novel : Kebaya Biru Samping Ungu

 


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Karya penulis wajib. Tak perlu baca sinopsis memang akan terus beli masa pre order. Kali ni novel keluar bersama 2 lagi temannya. Lagi 2 belum baca. Ada 2 kisah dalam ni. Kisah 2 beradik, kisah yang berlainan tapi ada persamaan. Mencari redha Ilahi, Hidayah Allah. 


Sinopsis

Samping Ungu

Iliani yang menjadi pemandu ehailing selepas company nya potong 10% dari gaji. Hari pertama dia melakukan tugas part time, pelanggan ketiganya adalah Idriz. Lelaki dingin, garang yang kurang upaya. Ili memandunya ke pusat Fisio. Tiada wang kecil menyebabkan Ili memberikan nombor telefonnya supaya wang di dtransfer ke akaun. Selepas itu sekali lagi Idriz menjadi pelanggannya. Kebetulan atau jodoh? Idris masih dingin, garang tetapi Ili masih bersabar. Hinggalah satu kejadian berlaku menyebabkan Idriz berubah perwatakan. 


Kebaya Biru

Yusuf, menguph cleaner setiap hujung minggu untuk mengemas rumahnya. 1 hari cleaner tetapnya tidak boleh datang dan meminta kawan baiknya mengganti. Yusuf jatuh cinta pertama kali melihat Felicia, gadis kacukan melayu Filipina. Tetapi hajatnya ingin mendekatkan diri dengan Feli dilayan sepi. Feli ada niat lain ke Malaysia bukannya hendak mencari cinta. Aptah lagi ibunya melarang keras dia berkahwin dengan orang Malaysia. 


Ringkas je dua-dua kisah ni. Sesuai la bacaan santai. Saya suka teladan yang diberi. Apa pun terjadi, kita perlu balik kepada Allah. 


0 pendapat:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...