Friday, September 2, 2011

cerita raya saya

Salam semua..
Sudah 4 hari kita berhari raya.
Pagi raya saya ke rumah mertua.
Tengah hari pulang semula kerumah keluarga saya.
open house every year ayah saya akn buat masa raya pertama.
this year memang x putus - putus sedara datang.

dari kul 1 petang sehingga 12 tengah malam.
langsung tak berehat saya. huhu..
dah la selepas accident saya tak boleh duduk lama - lama.
belakang badan saya akan sakit.
dalam seharian tu saya hanya berubah 3 tempat duduk
saya sangat sakit hari tu.
tambah pulak kaki saya membengkak.

memang berbeza sangat kaki kanan dan kiri.
husband suruh saya baring je bila saya mengadu yang saya sakit badan dan kaki bengkak
tapi macam tak best pulak bila sedara datang.
ye la, dah orang datang rumah kita tak kan nak baring depan tv.
saya tahan je sakit.

memang saya yang menjadi tumpuan dirumah.
mau nye tak kalau dah saya sorang je berjerusi roda.
soalan yang kerap ditanya 'miza macam mana sekarang?' 'dah boleh jalan' 'macam mana leh accident'
seriously saya sudah letih memberi jawapan;
tapi dah tetamu dan sedara yang bertanya harus lah menjawab dengan mesra sambil tersenyum..
hehehe...

dah 4 hari beraya ni saya tidak ke mana - mana selain rumah mentua.
macam mana nak pergi beraya rumah saudara kalau majoriti semua tinggal di flat yang tiada lif.
tak de sape nak dukung saya yang berat ini.. huahuhua..
hubby lak dah keje bermula raya kedua.
cuma malam raya kedua teman sekolah jemput open house.
hubby pun ajak g pas dia balik keje.
hanya sejam disana tapi sakit badan yg amat.
rini pun ada open house di rumah teman.
leh kata tiap tahun di wat open house dan kami selalu gathering di rumahnya.
hubby keje, xleh nak ajak g.
kawan saya lak volunteer nak bawa sy kesana.
saya belum beri jawapan nak pergi @ tak.

saya tak nak menyusahkan kawan saya.
nak mengangkat wheelchair sy ke kereta then tolak saya dll.. TT__TT
lagipun dah dua hari saya diarea..
entahla..
jom layan gambar yang x seberapa.. tiada gambar sy ber wheelchair.
semua saya duduk di kerusi, bersandar didinding dan hubby peluk ^_^




anak kakak hubby yang pantang tengok kamera :-)


dalam entry ini saya post yang kami pakai bj cream kitar semula untuk raya.
tapi before raya ayah saya pergi belikan baju raya untuk kami berdua. :-)
ayah kesian kot tengok anak ngan menantu dia xde baju raya taun ni. hahahhaha

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...