Monday, March 5, 2012

Rojak Tonggek


Adeh, tajuk entry sungguh tak menarik.. Ngeee +_+
Tapi itulah hakikatnya.. Memang di panggil ''rojak tonggek'' di Penang ni.
Lama dah ada.. since saya kecil lagi.
Makan rojak di gerai tu jugak.
Makan berdiri sambil cicah kuah rojak.
Ada la kot insan-insan yang tuttt..
Tapi elok je saya berdiri masa makan di situ..

Disini menjual rojak, fishball, fish cake, nugget dan minuman.
Bleh bungkus atau makan disitu tapi tidak disediakan kerusi meja ye.
Lokasi di hadapan Klinik Kesihatan Butterworth.
Waktu berniaga - tidak pasti.
Biasa pergi petang-petang je.

Jom tengok gambar


Pandangan dari jauh gerainya
Pilih-pilih nak makan mana?
Mari mencicah ^_^

kegemaran hubby ^__^
Ni bekal untuk lepak tepi pantai ^__^
Amacam best tak? Bagi saya tak sebab saya tak suka makanan masam-masam.
Sebab kan hubby suka, saya pergi la jugak.
So saya makan mana yang tak masam je. +_+
Kalau datang ke Pulau Pinang ja ngan lupa singgah ye.
Wassalam





6 pendapat:

ReYNa said...

sy pon x penah makan lagi rojak tonggek tu.hihihi.haritu baru je kwn2 ckp pasal rojak tonggek.mmg sedap ke?

eyanne said...

dh lm nk p mkn cni tp xtau kt mn..dok dgr org crita je haha org png tp xpnh mkn cni :(

puan azie said...

penah dgr psl rojak tonggek ni. aritu kwn azie ckp nak bawa pegi tp xsmpat g nak pegi.. ala teringinnya huhu

MizA said...

Reyna - sama je rasa mcm rojak lain. tapi manjang org ramai ntah la kenapa..

eyanne - leh la g lepas ni.

Puan azie - Ala, nape yg tak sempat g tu.. lepas ni g k. :)

nYomeL said...

Ok. first time dengar pasal rojak tonggek ni..
Kalo pegi Penang, bole la try.

Thanks for the info dear.. :)

MizA said...

nYomel - welcome dear :) datang Png, gtau ye :)

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...