Tuesday, September 11, 2012

Journey 1st trimester

Perkembangan saya setakat ni yang sempat saya conteng :)

  • minggu ke 4 - hanyalah loya. Ada hari yang loya dari pagi sampai ke malam. Ada hari yang loya di waktu pagi je. Tapi tak de la sampai muntah kuar air je pun. Selera makan memang la membuak-buak. Dah makan nasi 2 pinggan pun masih lapar T__T
  • minggu ke 5 - masih seperti minggu 4. Waktu tidur je bangun 2, 3 kali ke toilet nak buang air. Bahagian peha yang patah rasa sangat sakit. Tak tahu kenapa. So far belum jumpa doktor. Dah siap2 ambil darah untuk buka buku pink. Ada satu malam tu saya sakit di bahagian suprapubic (ari-ari). Hubby bawa ke klinik. Katanya normal dan sekali lagi cek UPT dan ini hasilnya.
  • minggu ke 6 - Masih selsema dan batuk. Kaki masih sakit on off. Plan nak pergi buat buku pink minggu ni. Fikir macam awal je lagi. Nanti nak kena g klinik every month. Lepas raya la baru pergi. Sempat la sebelum 12 minggu. Saya ada call KK last week. Buku pink kena buat sebelum 12 minggu. Cuma plan nak pergi klinik scan je. Cuma nak make sure saya tak mengandung luar rahim atau molar pregnancy.Di tempat kerja saya memang boleh scan tapi hanya untuk pesakit yang di rujuk. Ye saya staf, tapi saya tak perlu nak guna kelebihan itu untuk benda yang tak sepatutnya. Oleh itu saya rela ke GP. Memang ada cerita di GP yang saya pergi tapi nanti la crita kalau rajin. Ngeee
di scan 4w 3d, ikut LMP ~6w
  • Minggu ke 7 - sudah masuk Ramadhan. selera makan makin menurun. Nampak nasi rasa kembang tekak. Paksa diri makan jugak untuk tenaga. Yang boleh minum susu segelas semasa sahur dan sebelum tidur. 
  • Minggu ke 8 - Wajib muntah selepas makan. Selera makan takde langsung. Susu langsung tak boleh tengok. Sentiasa bau kurang menyenangkan bila tengok makanan atau ke bazar ramadhan. Tenaga makin menurun. Tak mampu berdiri lama, pening dan nak pitam. Dah buka buku pink. Scan pun dah nampak shape :)
  • Minggu ke 9,10,11 - masih seperti mingu yang lepas, mutah selepas makan. Tak makan pun muntah. Selera makan tiada. Masih sembelit T_T Bila nk hilang alah ni?
  • Minggu ke 12 - Raya!! Dan sudah tidak muntah lepas makan. Yeaaaahh.. Tapi masih belum ada selera makan. Cuma paksa diri untuk makan supaya baby dapat zat.

4 comments:

  1. congratz miza. azie dh lma tak bkak blog.bru taw miza peknen. alhamdulillah..insyallah nti ank kta sma usia hehe

    ReplyDelete
  2. puan azie - congrats tuk azie jugak. Miza pun lama x blogwalking. bz.. huhu

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...