Saturday, February 2, 2013

Babymoon di Colmar Tropicale

Salam..
Selepas je saya discharge dari hospital, saya  dapat extra 3 hari MC. Discharge Ahad, MC sehingga Rabu. Hubby lak on leave Isnin dan Selasa. Ntah macam mana masa sembang dengan hubby dalam kereta ajak dia g somewhere. Dia pun setuju nak ke Bukit Tinggi. Masa tengah bersiap, packing barang saya cakap kat hubby g Cameron je la. Lebih mudah. Hotel budget pun banyak. Bukit Tinggi tak banyak pilihan kot. Lagi pun saya baru sekali je pergi sana. Kurang pengetahuan sikit banding dengan Cameron. Hubby lak kata bila lagi nak try tempat yang belum pernah pergi. Ok, dia belum pernah ke Bukit Tinggi.

Kami bertolak dari Penang dalam pukul 4 petang. Memang tak de rushing pun. Sampai sana dalam 9.30 malam dengan bantuan GPS handphone kami berdua. First hotel jumpa The Chateau. Di bawa melihat bilik yang ada. Tinggal room Superior sahaja yang price nya RM750++ Memang lari bajet kami. Terus gerak ke Colmar Tropicale (CT). Price RM 249 untuk 2 single bed + breakfast + free admission Botanical Garden / Japanese village. Kami decide ambil je bilik tu. Saya dapat harga Government servant RM209. Masuk bilik tak de pun 2 single bed. Memang Queen size bed. Memang berbaloi dengan harga yang di bayar.


 Hubby tetiba lapar. Saya belek buku dalam bilik tu cafe sekitar Colmar Tropicale dah tutup selepas 10 malam. Hubby proceed order dine in je. Ini yang di order oleh hubby.

Chef Special Fried Rice
RM22.20. Satu je order. Saya memang kenyang tapi amik gak sesuap dua nasi hubby. Memang sedap dan berbaloi dengan harga.

menu breakfast kami pagi itu
Esoknya lepas breakfast kami keliling CT tangkap gambar kami berdua dengan bantuan tripod dan kamera cikai kami. Huhuhuh. Lepas tu naik shuttle ke Japanese Village. Mendaki bukit nak sampai ke destinasi. Dengan 32weeks memang kudrat saya tak banyak + kaki pendek sebelah dan bekas patah. Nasib la hubby setia menemani saya, memimpin tangan saya dan melayan saya yang keletihan ni. Mujur la Bukit Tinggi ni tak de banyak tempat menarik. Kalau tak memang saya surrender la. Habis 2 jam gak pusing di situ. Then balik ke CT semula. Nasib kami dah check out awal lepas breakfast, kalau tak sure kena penalty lambat check out.
Sampai CT tangkap gambar lagi then gerak balik. Hubby ajak ke Ampang melawat abang dan kakak iparnya. Saya ikut je. Then malam tu lepas Isyak kami gerak balik ke Penang. Alhamdulillah selamat sampai.

p/s - baju yg sama saya dan hubby pakai dengan maternity photoshoot. Ini satu-satunya baju maternity yang saya beli. Itu pun beli untuk photoshoot dan hanyalah dress biasa yang juga boleh pakai after confinement. Hari-hari lain saya belasah pakai t-shirt dan seluar track saja T_T Sangat tak berminat untuk bercantik-cantik.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...