Friday, February 8, 2013

Checklist baby : Nursery / Furniture

Salam..
Sambung update checklist baby sementara belum bersalin. Nanti dah bersalin memang tak ingat la semua ni. Nanti untuk next baby tak de rujukan lak. Oppps.. Hahaha.. Angan tak hingat. Ikutkan list ada katil, rocker, portable baby cot tapi saya delete je sebab rasa tak perlu. Baby nak bawa tidur dengan kami je sebab insyaAllah saya nak fully BF. Kalau perlu pun awal-awal lagi SIL dah kata nak bagi yang anak dia punya sebab anak dia langsung tak guna. Rocker lak akan beli kalau perlu di masa akan datang.


1.Bed - Beli di kampung hubby di pasar minggu. Full kekabu. Sekali bantal kepala, bantal peluk dan sarung. Memang lebih murah dari yang saya survey.
UPDATE
Di Padang Besar, Perlis harga tilam, 1 bantal kepala & 2 bantal peluk (kekabu) hanya RM 35 (+boleh nego lagi). Lain kedai mungkin harga lebih sikit tapi tak lebih dari RM50
 
2. Pillow & Bolster - Baby nanti ada 2 set bantal sebab yang brand BabyLove saya dah beli dulu before beli tilam masa baby expo. Tak pe lah rezeki baby. Yang beli kat Expo RM28.
3. Blanket - Saya beli 2 yang preloved harga RM15 tapi takde hooded. Then beli yang baru ada hooded RM9.90. Rezeki baby senior tempat kerja bagi lagi 2 helai. Total ada 5 helai semua.

4. Mosquito Net - akan di beli kemudian kalau perlu.

5. Storage drawer - Beli storage untuk simpan baju baby di rumah mak masa berpantang nanti. Memang plan nak beli drawer atau almari.
skrg simpan baju dlm ni je

tapi berkenan camni
6. Swaddle - Saya guna lampin je untuk jadi bedung. Dah beli brand Disney yang gambar kepala mickey mouse 8 helai. Saya suka sangat corak tu. Walau ada pilihan lain yang harga lagi murah tetap ambil yang idaman hati. Kekekke
Kina, miza pinjam gambar ye

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...