Tuesday, February 12, 2013

Checklisy Baby - Grooming, Bathing

Salam..
Kali ni update checklist untuk baby grooming, bathing. Senang cakap set kecantikan baby la. 


1. Toiletries - Set mandian, bedak, shampoo baby. Memang beli yang traveller set je. Sebab risau jugak kot allergic nanti tak sesuai. membazir lak. Yang saya beli brand Anakku di Manjaku RM 13.90. Yang Baby Kiko dapat free gift masa pergi Baby Expo. Brand Pureen dapat masa register member card di Manjaku kot.

2. Towel - Saya beli brand OK Baby di Mydin RM 8.90. Rasa macam tak cukup tapi rasanya kat rumah mak saya banyak je towel. Tak pun guna lampin je nanti lap sementara suruh hubby pergi beli. Tak susah pun nak cari towel.

3. Cotton Buds - Banyak kot kat umah, tak perlu beli.
4. Cotton Balls - Untuk cuci tali pusat nanti. Sangat banyak di tempat kerja saya.
5. Nasal Aspirator - Tak tau perlu ke tak. Kalau perlu g beli je nanti. Kat Jusco pun ada jual
6. Bathub - Beli di kampung hubby. Kedai biasa-biasa je. No brand. RM15.90
7. Minyak - Untuk elak kembung, sapu kat baby. Saya beli di Mydin jenama mestika RM5.50, satu lagi beli di kedai area rumah saya je. Jenama Cap Lang RM 4. Awal dulu nak guna yang Minyak Yuyi, lepas macam-macam isu, terus cancel.
8. Thermometer - Belum beli. Nanti baru beli.

9. Nail clipper - Nanti baru beli.

Itu saja untuk baby grooming, bathing. Ada beberapa list lagi. Moga sempat saya review before admit hujung bulang ni. InsyaAllah. Doakan saya.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...