Saturday, March 2, 2013

Journey 3rd trimester

Salam..
Ini scheduled entry. Saya set untuk publish hari ini (2/3/13) 1 hari selepas saya di jangka untuk czer, InsyaAllah jika tiada aral, masalah dan kes kecemasan yang lain AnS junior will born. Doakan moga kami berdua selamat :)

Ini antara yang sempat saya catat apa yang terjadi masa 3rd trimester. Tak larat nak separate by week macam entry yang lain.

  • Sakit belakang, pinggang
  • perut asyik mengeras.
  • Kerap membuang baik air, angin, kecil, besar
  • Sakit di bahagian bawah start 30 weeks. Sakit tu menyukarkan nak tidur, tukar posisi, bangun dari tidur dan berjalan.
  • Sakit di tulang peha yang patah. Memang tak tahan sangat.
  • Selera makan bertambah tapi tak leh makan banyak, rasa sesak nafas.
  • Sakit di rib. Tanya yang experience kata nya badan siap sedia untuk milk production tapi kenapa belah kanan je sakit?
  • Perut lebih besar dengan ketaranya compare dengan trim lepas tapi rata-rata yang jumpa saya assume saya preggy 5 bulan, padahal menghitung hari dah pun
  • Braxton hicks contraction atau false labour berlaku hampir setiap malam selepas 36w. Memang sedia pen kertas catat time contraction. Belum ke hospital so far sebab saya mampu tidur sampai ke pagi. Ngeeeeee. Yang nyatanya kalau saya tidur mengiring perut kurang mengeras tapi kalau terlentang memang asyik keras je. Lenguh ceekkk...
  • Mengah ++ especially bila mendaki tangga ke tingkat 4 umah ni. Harus stop banyak kali ambik nyawa

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...