Sunday, March 3, 2013

Review Novel - Ruang Rindu

Assalamualaikum.
Novel ini dibeli bukan atas sarana sesiapa tapi saya beli kerana penulisnya. 2 hasil penulisan beliau saya pernah baca dan tidak mengecewakan. Jumpa karyanya yang lain terus rembat tanpa fikir panjang. Mungkin ini antara karya awal penulis jadi banyak kekurangan di sana sini. Bagi saya ok je, asalkan ceritanya logik dalam penceritaannya lain dari yang lain.

Sinopsis

Camelia gadis tomboy di paksa bertunang dengan Halil atas tipu daya keluarganya. Untuk menjaga maruah keluarganya, dia meneruskan pertunangan itu. Tambahan pula Halil anak kepada gurunya semasa sekolah dahulu. Halil, anak emak yang menurut perintah untuk ibunya mencarikan bakal isterinya tetapi dia sebenarnya playboy. Camelia dan Halil tidak pernah sebulu. Namun dalam tidak sedar, Halil senang dengan sifat Camelia walaupun pakaiannya tidak seperti perempuan lain. Hinggalah rahsia Halil yang kaki perempuan di ketahui Camelia dan terus pertunangan mereka diputuskan. Dalam masa yang sama Camelia berjumpa dengan bekas teman lelakinya, Tuan Amir. Mereka berpisah kerana ibu Amir yang tidak menyukai perwatakan Camelia satu ketika dahulu. Adakah ibu Amir menerima Camelia sekarang? Adakah Camelia akan berubah? Adakah jodoh Camelia dan Halil kuat?

Novel ni berjaya habis baca sebelum deliver. Sempat la coret di sini. Harapnya lepas deliver sempat lagi curi masa membaca novel dan review di sini. InsyaAllah

1 comment:

  1. suka novel ni...camelia tu brutal sikit tapi kelakarnya
    mak Halil tu suka je nak jadikan calon menantu.

    ni bukan novel pertama penulis. tak silap novel pertamanya
    SETULUS HATI...best ceritanya.

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...