Friday, May 31, 2013

Breastfeeding Journey : Medela Freestyle

Salam
Saya dah ada breast pump Avent Manual seperti yang saya cerita di entry INI dan INI. Tapi ntah nape gatal nak beli yang lain padahal ok je yang avent tu. >_< Alasan sebenarnya sebab dah nak start keje. Tak nak la ambil masa yang lama untuk pump. Sekarang dekat rumah pump dalam 30 minit setiap 3 jam. Nanti dah kerja tak kan setiap 3 jam hilang 30-45 minit kan? Pump je 30 minit, nak simpan-simpan, betulkan uniform, simpan susu dalam fridge, label dalam 45 minit. Tu belum kalau tengah pump ada gangguan, nak pump di surau yang digunakan bersama 3 unit, lelaki dan perempuan. Tak semua solat waktu rehat, yang lelaki solat dalam kul 3 camtu. Maka, dengan alasan-alasan di atas saya haruslah membeli BP lain yang lebih menjimatkan masa iaitu double pump dan elektrik yang boleh guna bateri atau rechargeable.

Cakap kat hubby dan dia pun setuju dan memahami masalah saya tu. Nasib hubby kerja sama bidang. Hubby ajak pergi survey kedai menjual barang baby area berhampiran. Target nak beli Medela Swing Maxi. Malam sebelum tu saya dah survey price online. sekarang survey nak tengok perbezaan harga. Harga online range RM 1199 - RM 1807 dengan warranty yang berbeza. Ada yang local warranty, dan ada yang tak cover warranty. Total kami pergi 4 kedai. Kedai pertama dapat price RM 1420, kedai yang ke 2 dan 3 RM 1499 dan yang ke empat dapat RM1200. Semua kedai tu local warranty. Medela from switzerland.

Masa di kedai yang ke 4 tu, saya saja tanya price Freestyle. Mana tahu dapat diskaun kan sebab pernah beli stroller dan harga swing maxi paling murah dapat. Harga dekat kotak RM1890. Sekali dia kira-kira price tinggal RM 1600 + 1 box Medela disposable breast pad + 1 Medela niple cream. Balik rumah discuss ngan hubby, tanya kawan, cousin samaada nak amik swing maxi atau freestyle? Dua-dua ada baik buruk. Swing maxi lbh murah, niat saya nak double pump, letrik untuk jimatkan masa manakala fs lebih mahal tapi lebih mudah. Kat rumah boleh pump sambil buat kerja lain. Beza harga RM 400. Banyak tu. Tapi macam susah je nak dapat harga ni dengan local warranty. Online memang la ada yang harga lebih murah tapi tiada warranty, ada juga yang ada warranty tapi benda harga dekat 2k macam tak berani nak beli online.

Seminggu lepas tu kami ke kedai tu semula dan nekad beli Freestyle. Pejam mata je bayar. Hahahaha. Moga dapat Breastfeeding Anas hinggan umur Anas 2 tahun. Next time (kalau rajin) saya buat review FS.

FS bersama free gift :)

UPDATE!

Ramai sangat mintak saya email kedai yang saya beli FS. Maaf saya jarang guna laptop sekarang. Kalau nak saya reply dengan cepat, email saya dahulu di wanexado86@yahoo.com atau PM saya di sini https://www.facebook.com/MizaSasakiDotBlogspot 
InsyaAllah leih cepat saya respon. Maaf pada sesiapa yang saya tak dapat email.

25 comments:

  1. Boleh bgtua tak beli freestyle kat mane..

    faraaliya3834@gmail.com

    ReplyDelete
  2. As slm..
    blh sy tau beli freestyle kat mane..

    ReplyDelete
  3. Siti Haszeriah Jais - saya dah email awak

    ReplyDelete
  4. Email sy jugak boleh?
    Lya.mazliyana@gmail.com
    Tq!:)

    ReplyDelete
  5. Saya nak jgk bleh...:). Kierasetsuna@gmail.com

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. boleh tlg emelkan beli freestyle di mana?

    syida184@yahoo.com

    tq

    ReplyDelete
  9. salam...blh emel x kt mane awk beli fs.pastu ape klebihan dia dr swing maxi?...hzuika@gmail.com

    ReplyDelete
  10. tq miza sbb emel..nk ty yg awk beli ni ade tali pgang &tali handsfree dia x?&corong pump tu lembut ke kalau kiyte pgang?...tlg bls kt hzuika@gmail.com

    ReplyDelete
  11. salam miza sy dh tgk emel awk...nk ty dlm set fs awk tu ade belt ke?pastu corong fs awk tu yg lembut cm getah tu ye?

    ReplyDelete
  12. nk tau jgak madela fs beli kt mana?tq :-)

    ReplyDelete
  13. boleh tau jgak kt mana awk beli madela freestyle ni?tq :-)

    ReplyDelete
  14. nk tau jgak madela fs beli kt mana?tq :-)

    ReplyDelete
  15. salam. boleh saya tahu beli medela freestyle tu di mana? mishi_ka@hotmail.com
    thank you =)

    ReplyDelete
  16. assalam, sy pun nk tau sis bli dkt mana
    email sy.. mashitoh@century-chemical.com
    thanks

    ReplyDelete
  17. Salam....sy nak jual preloved madela freestyle sy...skali dgn complete set...reason nk jual sbb dah benci breastfeed and not planning preggy in near time....bole email utsukushii_130@yahoo.com....~maaf ye,tumpang iklan...siapa ade kengkwn bole la sbrkn...

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...