Thursday, July 4, 2013

Review novel - Mencari Kiblat Cinta

Antara novel yang saya ambil masa yang panjang untuk di habiskan ekoran sibuk dan tebal juga. Jalan cerita memang menarik. Cuma agak banyak watak dalam novel ni. Macam saya yang 3,4 hari sekali baru sambung semula pembacaan memang pening nak fikir watak tu sapa.

Sinopsis

Danira di penjara 5 tahun atas kesalahan membunuh Firdaus, abang kepada Filman. Sebaik di bebaskan kerana tidak bersalah dia bekerja di Taska milik Kamila yang menjaga anak Filman, Melly. Dari situ Filman berkenalan dan jatuh hati pada Danira tanpa mengetahui kisah lampau Danira. Danira yang sedar siapa diri nya tidaka berani menyambut salam cinta Filman. Tambahan pula dia harus mencari adiknya, Naufal yang hilang tanpa jejak. Sehinggalah adik Filman, Aliff ke taska untuk menghantar Melly dan dari situ Danira terpandang Aliff yang mirip Naufal. Aliff yang di jaga oleh keluarga Filman setelah hilang ingatan akibat dari kemalangan dan mengenali Danira membuatkan ingatannya kembali pulih. Aliff dan Naufal orang yang sama tetapi Danira tidak membenarkan Naufal memberitahu keluarga Filman siapa dirinya apabila mengetahui Filman adalah adik kepada Firdaus. Tengku Amar, ayah Filman berang apabila mengetahui Danira berada di rumahnya dan mendedahkan kepada keluarganya Danira adalah pembunuh Firdaus.
Benarkah Danira pembunuh? Adakah Filman dapat menerima orang yang dicintainya pembunuh abangnya? 

Sebenarnya banyak lagi part dan watak dalam novel ni tapi ni yang utama dan yang saya larat taip. Ngee. Tapi memang menarik kisah ni. Boleh beli jika ingin mengetahui kesudahannya ^___~

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...