Monday, August 19, 2013

Handphone hilang

Rabu lepas handphone saya ilang. Kecuaian saya sendiri. Saya bukan jenis usung handbag ke mana-mana. Handphone, wallet main sumbat je dalam poket jeans. Jeans yang di pakai hari tu poket jenis singkat, tu pun gedik nak masuk handphone dalam poket jugak. Masa tengah hari handphone dah tercicir dekat Toyota. Nasib salesman tu jujur dan jumpa, dia pulangkan semula. Kemudian kami ke mall, lepas tawaf mall kami ke mesin urut RM1 untuk 3 minit tu. Rasanya masa tu yang jatuh. Sebab before tu kami masuk kedai Apple saya tengah whatsapp ngan kekawan.

Lepas sesi urut kami ke surau nak solat. Hubby solat dulu, saya jaga Anas. Masa tu saya sedar handphone tak de, saya terus tolak Anas laju-laju ke mesin urut tu. Dan seperti jangkaan saya, handphone tak jumpa dah. Pergi surau balik, inform hubby. Hubby call handphone saya, masih ringing tapi tak jawab. Selongkar stroller Anas, beg Anas kot termasuk tapi tak jumpa. Second time hubby call dah masuk voice mail. Sah la dah ada yang amik. Memang berniat nak tukar handphone. Tapi tak de la urgent sangat nak tukar, baru pergi survey. Handphone tu pun dah guna lama, dan selalu naik 'network error' bila loading webpage + internal memory sangat kecik. Setiap kali update application mesti naik notification 'insufficiency storage'.
Sekali hilang, amik kau, terus kena beli baru.

hp yg hilang - xperia arc
yang di beli ZL
Actually tak la ralat sangat hilang yang ralatnya banyak gambar Anas dalam tu. Boleh kata hari-hari saya snap photo dia kot. Memang tak pernah transfer ke laptop pun pic dia. Yang ada upload ke instagram, tu pun tak banyak. Nak nagis rasa fikir tak de kenangan gambar Anas day by day. Bila inform kekawan diorang suruh install 'dropbox' untuk recover photo. Ok, saya baru tau kewujudan application ini. Tapi sudah terlambat, nasi sudah menjadi bubur. Cuma untuk masa akan datang saya perlu lebih berhati-hati. Mak pesan, bawa la handbag, sekarang dah ada anak. Ekk!!

3 comments:

  1. download ja dropbox..n make sure dia sync dgn phone..aku pon da terkena bila suddenly phone shut down n xleh on..kena format n change factory setting..abis smua gambar hilang..sedih sgt..tapi nak buat mcm mana...xdak rezki..ni since da nak dapat baby belajar syn hp ngn laptop n gambar masuk dalam dropbox..hope it works..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. rodhiah - aku donlod dah dropbox tu. dah sync ke laptop. awat hampa x gitau aku awai2 dulu. nak menangis aku pikir gbr anas dah xde nk buat kenangan T__T

    ReplyDelete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...