Monday, January 20, 2014

Review novel : Anthem

Saya memang meminati karya Hlovate. Jatuh cinta buat pertama kalinya dengan kisah 5 tahun 5 bulan dan saya memiliki semua karya nya. Pertama kali tau yang Hlovate ada karya baru memang excited. Terus ke website JS dan order. Tapi bila dah habiskan pembacaan, saya kecewa. Entah la, mungkin sebab dah jadi mak budak ni jiwa dah tak seperti dulu. Banyak perkataan yang saya tak paham maksudnya, dulu-dulu boleh la nak buka kamus, google cari tapi sekaranh tak dah. Den takde masa. Memang banyak tak paham main skip je ke next paragraph. Anthem banyak berkisar kepada muzik.

Saya rasa Hlovate punya jalan cerita sama sahaja setiap novelnya. seorang yang jauh tersasar dari landasan Islam dan kembali semula. Cuma wataknya sahaja berubah-ubah dan semestinya wujud Aberdeen, muzik dan lain-lain. Tapi adik saya kata best. Yang bagusnya, kisahnya mendekatkan kita kepada Islam.

Sinopsis

Dash, gadis yang di besarkan di luar negara dan dihantar pulang ke Malaysia untuk meneruskan persekolahannya. Di Malaysia kenal dengan Lee, The Hitler seniornya yang sama-sama join muzik, pancaragam segala bagai. Then masa cuti, dia join satu kem dan ini menyedarkannya tentang Islam, amalannya, keluarganya. Habis SPM fly ke Aberdeen, continue study kat sana sebab belum ready nak dedahkan tentang dirinya yang dah berubah, berhijab pada familynya dan nak dekat dengan Lee. Ya, dia dah jatuh cinta dengan Lee. Di sana, mereka bercinta kemudian clash atas permintaan Lee.

Kesudahannya, of course happy ending. They married and live happily ever after

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...