Monday, January 27, 2014

Review Novel : Bukan Hanya Ada Kita

Saya nak bagi 5 bintang untuk novel ni. Sungguh dah lama saya tak rasa membaca novel 'susah nak letak'. Even di rumah nak buat kerja cepat-cepat sebab nak habiskan pembacaan, nak tau ending. Penulis memang berani buat novel kisah isteri kedua, pertama kali saya membaca kisah sebegini setelah lama di sogok dengan kisah cinta, kahwin paksa, kahwin kontrak, budak hingusan dan lain-lain. Walau kisah poligami, saya tak rasa menyampah baca kisah watak utama yang merupakan isteri kedua malah bersimpati. Hakikatnya wujudkah Medina?

Sinopsis

Medina yang bencikan poligami kerana ibunya telah di madukan dan dia berasa tersisih dari ayahnya dan sejak itu dia membenci ibu tirinya. Tapi dia sendiri jatuh cinta dan berkahwin dengan suami orang. Selama 3 tahun dia dan suaminya menyimpan rahsia namun segalanya mula terbongkar sedikit demi sedikit. Pabila madunya menjadi pelanggannya, kemudian berkenalan di rumah terbuka, menjadi tetamu madunya dan meminjamkan telinga untuk mendengar syak wasangka madunya terhadap suami mereka berdua. Kehidupan mereka suami isteri yang bahagia mula bertukar apabila madunya mengetahui kebenaran. 

Seriously, jalan cerita novel ni sangat menarik. Penulisnya pandai olah mengikut peredaran masa dan teknologi sekarang. Rasa sangat dekat bila membaca.

2 comments:

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...