Monday, November 10, 2014

weekend with love

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Bila tiba hujung minggu, sayabdan hubby sentiasa ada plan. Weekend lepas ke Bukit Bendera. Weekend kali ni asalnya nak pulang ke kampung hubby tapi atas sebab-sebab tertentu di tunda.

Awal-awal subuh dah bangun selesai kerja rumah. Dah siap semua, kejut hubby dan mandikan si kecik. Keluar dari rumah pun dekat 11 pagi dah. Cari makan dulu kemudian ke Sunway Carnival Mall untuk redeem free sample body shop, kemudian hubby ke kedai handphone. Jenguk-jenguk juga Butik Aidijuma tapi tak berkenan.
Selesai di SebeRanG Jaya, ke Mak Mandin pick up barang di GDex. Kemudian terus je Autocity Juru ada Event Honda. Entah apa namanya. Orang tak ramai, parking senang, ada live di Radio Hot Fm lagi. Register, dan join game dapat gift. Boleh test drive kereta Honda tapi queue list panjang. Jalan-jalan sekitar ada jual produk kopi, susu, baju, tudung, dan banyak lagi. Saya beli kopi.
Register dApat note pad, jOin game dApat towel
Indocafe Rm17 daPat freE nOTeBoOk, bekas air, piring
DaN cawan, bEg, 2sachEt new
Flavour utk rasA
2 raZor free daRi booth mANa ntah.
SnaP picture gUna prOps
Ada booth + props. Ada yg
Snap photo dan upload
Di Ig Honda

Puas pusing sekitar evEnt Honda, kami terus ke Pulau. Sampai di USM, soLat ZohOr dAn terus ke PeSta CoNvo. Tak de sapa pun yang Convo tapi saja seronok nak jalan-jalan. Zaman sAya Convo tak dE cam ni. Banyak BoOth ada. DaRi jual kain, tudung, jeruk, soUvenir, broOcH, mainan, belon, bear, bunga dan makanan.
Budak Baru bangun tido, Blurr
Makanan mahal sangat. Kami beli fries dan keropok lekor je serba satu RM5. Ada juga stesyen dari student untuk uji minda, Kesihatan. Kami join yang silang kata tapi hampeh, tak dapat nak selesaikan. Soalan langsung takda klu jawapan. Dapat la gift sebab join.
Beli AJ WL Rm10
Ni dApat sEbab isi details uNtuk lucky dRaw
Habis ronda USM, ke Queensbay Mall hubby nak setel pasal jam. Jam kat parking. Tak larat jalan dah dalam mall. Dengan AnaS Syauqi jadi hYpeR, laju je dia jalan. Siap jam, terus ke deStiNasi seterusnya, Teluk Bahang. Lepas Solat Maghrib terus ke Restoran Becha Lama. Tahu tentang restoran ni di FB, review spageti sedap. Layanan mesra, servis baik, makanan sampai cepat dan panas-panas, harga affordable. Menu dari masakan panas dan western. Kami cuba western. Air special, air buah. Sedap, boleh cuba dan ajak kawan-kawan.
Chicken cop
SpagHeti Beca (meatbalL + cHeEsE)
Teh o laici, jUS limau Beca
Yang sEdap
Tambah fries, Total bAyar Rm30 . PuaS makan, memang liciN pInGGan. Siap makan, balik rumah tido.

3 comments:

  1. Salam sis, gdex Mak Mandin tu dekat mana ye? alamat x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam.. Gdex mak mandin dekat dgn Ampang Jajar

      Delete
    2. Wasalam.. Gdex mak mandin dekat dgn Ampang Jajar

      Delete

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...