Thursday, June 9, 2016

Check up Auni Suraya 2 bulan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Check up Auni 2 bulan semasa saya masih lagi cuti bersalin. Hubby dah kerja. Dia nak ambil cuti, takut kejadian macam check up 1 bulan jadi lagi. Saya decide untuk pergi sendiri je bawa anak-anak. Lagi pun dah 2 kali sebelum ni drive dengan mereka. Both behave. Asalkan Anas tidur cukup dan explain kay dia few days before. Auni letak je dalam car seat lepas bagi susu dan tukar diapers. Untuk jarak dekat je la saya berani. Lagipun klinik ni dekat je.

Appointment hari tu pagi tapi saya decide pergi petang. Kalau pagi, Anas sure crancky dan dari pengalaman bulan kepas, pagi ramai. Petang tak pasti tapi mana-mana klinik yanv saya pernah peegi, petang kurang. Awal-awal sebelum anak-anak bangun, masuk siap-siap barang dalam kereta. Adjust car seat, beg baju dan buku Auni. Lepas Zohor, mula la gerak. Masuk kereta, buka pintu pagar dan lain-lain, 1.50 baru gerak. 5 minit sampai, parking (banyak kosong). Parking dekat pintu belakang. Senang nak masuk.

Letak buku dalam bakul. Kul 2, staff (PPK) panggik. Katanya kena register kaunter delan dulu. Kaunter yang daftar semua pesakit. Leas nama di panggil baru letak dalam raga di bahagian ibu dan anak. Tunggu jap, dapat nombor. Giliran petang tu nombor 2. Tim ang berat, ukhr panjang, lilitan kepala. Ambil buku dan letak di bakuk hijau dekat pintu belakang. Kejap je kat situ, JM panggil dan check P&P Auni. Semua normal cuma berat je tak ikut graf. Kes sama cam Anas. P&P lain normal. Di beri tarikh temujanji akan datang dan tunggu di bilik vaksin.

15 minit menunggu di situ, staf 2 kali saya nampak keluar masuk bilik tu. Tak perasan kot buku Auni dalam bakul tu. Lepas cucuk, balik. Lebih kurang 3 petang selesai semua. Dari temujanji hari ni:

Berat : 3.3kg (zon merah)
Panjang : 53 cm (atas pagar)
BMI : 11.75 (zon merah)
Lilitan kepala : 36 cm (normal)

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...