Friday, June 9, 2017

13 Ramadhan 8 Jun 2017

Sahur bangun jam 4.50pagi. Panas lauk, nasi dan jerang air. Pagi ni buat air milo dan nescafe. Makan nasi bersama sup daging urat. Kemas serba sedikit di dapur. Husband cakap nak keluar lambat sikit pagi ni sebab program dia mula 9 pagi. Saya sempat lipat kain, cuci bilik air dan iron baju. Siapkan barang nak ke tempat kerja dan hubby terima call dari bos dia, kena ke tempat kerja macam biasa. Ikutkan kami dua2 kerja half day hari ni sebab nak cari baju raya. Dia kena hantar kes tengah hari nanti.

Husband setel hantar kes dah 3.30 petang. Kena cancel la claim hour hari ni. Petang husband datang ambil, dia terus ajak pergi Tesco. Kami jalan² tengok je dan survey harga. Balik singgah Pasar Ramadhan Seberang Jaya. Saya beli Nasi Kak Wok dan Roti John. Husband beli Nasi Pattaya ayam berempah dan teh ais. Kami plan nak berbuka di rumah family saya je. Sampai rumah mak pun dah 7 malam. Rushing Solat Asar.


5 minit sebelum azan, adik saya datang dengan keluarga dia. Penuh dapur dengan kami semua. Lepas Azan, saya minum dulu dan solat. Biar yang lain² makan dulu. Saya yang last makan dan kemas meja. Setel semua kami gerak dari rumah family saya ke McD. Dah janji ngan anas nak beli set happy Meal. Hari ni ada mainan baru.

10.30 malam baru sampai rumah. Masak nasi je untuk sahur esok. Sup baki semalam ada lagi dlm fridge.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...