Monday, October 23, 2017

Review Novel : #YANA




Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Karya dari Lynn Dayana. Kali ni karya misteri. Terasa macam kisah diri sendiri lak. Kisah Yana yang terbuka hijab. Saya juga begitu. Cuma saya tak seteruk Yana dan biarlah kekal begitu.

SinopsisYana, gadis yang punya kebolehan mendengar, melihat makhluk lain sejak remaja. Di sebabkan itu dia dibuang keluarganya sendiri. Dia dituduh oleh Mak Long nya sebagai pembunuh ahli keluarganya sendiri. Yana bekerja sebagai wartawan dan tugasnya menyebabkan dia berjumpa Lee semasa perasmian galeri seninya. Di situ dia terpandang moyang Lee, Lilly yang kemudiannya mengganggu hidupnya hari demi hari. Dia dibawa Lilly ke dunia lampau bagi merungkai misteri kematian Lilly bersama kekasihnya Tajul. Pelbagai kejadian berlaku semasa itu. Yana juga di seksa kerana roh Lilly dipuja. Berjayakah Yana mengharungi dugaan itu? Mampukah Lee melindungi Yana dari gangguan moyangnya? Siapakah dalang di sebalik semua yang berlaku?

Karya yang menarik dari Lynn Dayana dan tidak pernah menghampakan. Banyak typo la Kak Lynn. Baca beberapa kali ayat baru paham typo. Apa pun tak ganggu jalan cerita. Masih best. Dalam misteri ada lawak jenaka. Teruskan menulis dan saya doakan moga terus sihat dan kuat untuk berkarya.

No comments:

Post a Comment

Thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...